چرا لوله مانیسمان استفاده کنیم؟

لوله‌های فولادی بدون درز، به لوله‌های فولادی گفته می‌شود که در تولید و ساخت آنها هیچ‌گونه درز و یا جوشی به کار نرفته، این لوله‌ها در ایران به لوله مانیسمان نیز شهره هستند.
به گزارش تاسیسات نیوز، لوله مانیسمان، لوله بدون درز یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی می‌باشد که در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
لوله مانیسمان
این لوله‌ها در سایزها و اندازه‌های متفاوتی در محدوده ۱.۲ اینچ تا ۳۶ اینچ تولید و عرضه می‌گردند. لوله مانیسمان از شمش‌های فولادی تولید می‌شوند. آنها عموما با کشش و نورد شمش‌های گرد فولادی تولید می‌شوند. البته تولید لوله مانیسمان از مقاطع چهار گوش نیز امکان‌پذیر است؛ اما باعث بالا رفتن قیمت لوله مانیسمان تولید می‌شود.
لوله مانیسمان در سه رده پر کاربرد ۲۰ و ۴۰ و ۸۰ در بازار یافت می‌شود البته گروه بازرگانی آهن توانایی ارائه رده‌های کمیاب و برندهای اروپایی و آسیایی را نیز دارد.
لوله مانیسمان رده ۴۰ که یکی از انواع پر مصرف این لوله است و در صنایع نفت و گاز و همچنین در ساختمان‌های بلند مرتبه و تجهیزات ایمنی مانند خطوط آتشنشانی استفاده می‌شود برای دوام بیشتر به روش گرم یا سرد گالوانیزه می‌شود.
لوله گالوانیزه
گالوانیزه کردن به عملی گفته می‌شود که در آن برای محافظت و جلوگیری از اکسید و خوردگی برخی از فلزات، روی آنها عمل گلوانیزسیون اعمال می‌شود. در این روش پوششی از فلز روی را روی فلزات قرار می‌دهند. این لایه که ناشی از ترکیباتی مانند فلز روی و برخی از ترکیبات آهن است.
لوله گالوانیزه در دو دسته لوله گالوانیزه درزدار و لوله گالوانیزه بدون درز تولید می‌شود که گروه بازرگانی آهن یک با داشتن قرارداد با کارخانه‌ها می‌تواند سفارشات گالوانیزاسیون شما را نیز در سریع‌ترن زمان ممکن با بهترین کیفیت و قیمت انجام دهد.
قیمت لوله گالوانیزه بستگی به نوع لوله مورد استفاده و همچنین کیفیت گالوانیزه شدن آن بستگی دارد و در ابعاد لوله ۲/۱ اینچ تا ۸ اینچ به طور معمول در بازار موجود می‌باشد و به دو دسته لوله گالوانیزه آهنی و فولادی تقسیم می‌شوند که اصطلاحا به آن لوله گالوانیزه سبک و سنگین می‌گویند.
به دلیل اینکه این نوع از لوله‌ها با آب واکنشی نشان نمی‌دهند و هر چه بیشتر در مجاورت آب باشند باعث سخت‌تر شدن هر چه بیشتر آنها خواهد شد. استفاده فراوانی در فضای باز یا برای آب‌رسانی دارند.
ورق سیاه
ورق سیاه نوعی ورق فولادی است که به دلیل گرمای زیاد در حین نورد آن رنگ ماتی به خود می‌گیرد به همین دلیل به آن ورق سیاه می‌گویند و در ۲ گروه استاندارد در بازار موجود می‌باشد.
ورق سیاه در نوع صنعتی استاندارد ST۵۲,A۲۸۳-GR C,A۲۸۵-GR C,A۵۱۶-GR ۶۰,۷۰
ورق سیاه در نوع معمولی آن استاندارد ST۳۷
که بر اساس استاندارد تولید قیمت ورق سیاه متفاوت می‌باشد این نوع ورق در ابعاد ۱.۵ میلی متر تا ۱۰۰ میلی‌متر تولید می‌شود و شکل عرضه آن به دو صورت رول فرم و فابریک می‌باشد.
که در حالت رول فرم به دلیل محدودیت در رول کردن ورق حداکثر ضخامت عرضه ۱۵ میلی‌متر می‌باشد.
ورق سیاه در حالت رول محدودیتی در طول ندارد و در عرض‌های ۱ و ۱.۲۵ و ۱.۵ و ۲ متر تولید می‌شود و در حالت شیت دارای ۶ ابعاد استاندارد است که در بازار یافت می‌شود این ابعاد عبارتند از:
۱*۲ متر و ۱.۲۵*۲.۵ متر و ۶*۱ متر و ۶*۱.۵ متر و ۶*۲ متر و ۱۲*۲ متر
اما در صورت بزرگی سفارش می‌توان به وسیله کارگاه‌های برشکاری ورق در ابعاد مورد نیاز را نیز تولید کرد.
ورق استیل
ورق استیل، آلیاژی است بر پایه فلز آهن که حاوی حدود ۱۰ درصد فلز کروم هستند برخی از استیل‌ها مقادیر بالایی، بیش از ۳۰ درصد کروم و یا کمتر از ۵۰ درصد آهن دارند و درصد کربن آن نیز در محدوده ۰۳/۰ تا ۱ درصد متغییر است هنگامی که این ورق‌ها در معرض اکسیژن هوا قرار می‌گیرد، کروم موجود در آن با اکسیژن ترکیب شده و یک لایه اکسیدی کروم روی سطح ایجاد می‌شود؛ به این ترتیب ورق فلزی از زنگ زدگی در امان می‌ماند که به این نوع ورق استینلس استیل نیز می‌گویند.
به دلیل فلزات استفاده شده و مقدار کربن که باعث ایجاد خواص مختلف در این ورق‌ها برای کاربردهای مختلف می‌شود و شرایط تولید متفاوت قیمت ورق استیل نیز بر حسب آلیاژ آن متفاوت است.
در بازار سنتی ایران اما ورق استیل به ۲ دسته کلی استیل بگیر و نگیر تقسیم می‌شود که این اصطلاح مربوط به خاصیت جذب آن توسط آهن‌ربا می‌باشد. فولادهای زنگ نزن سری ۳۰۰ (مانند ۳۰۴ و ۳۱۶) دارای کروم هستند که منجر به نگیر بودن ورق استیل می‌شوند و این درحالی است که استیل‌های سری ۴۰۰ تنها دارای کروم است که خاصیت مغناطیسی ورق استیل را حفظ می‌کند.
گروه بازرگانی آهن یک با اخذ نمایندگی متعدد جهت توزیع و فروش انحصاری محصولات تولیدکنندگان داخلی و خارجی تجهیزات مربوط به صنایع مادر از قبیل صنایع حفاری، نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد توانایی تامین کالاهای مورد نیاز پروژه‌های نفت و گاز و آبرسانی و کشاورزی و ساختمان سازی و… را دارا می‌باشد.
اعم کالاهای قابل تامین عبارتند از:
لوله های فولادی (درزدار و بدون درز)
انواع کویل، ورق های فولادی آلیاژی
شیر آلات
فلنچ و اتصالات
آهن آلات
تجهیزات مرتبط با صنایع نفت گاز و پتروشیمی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;