ناهماهنگی بین دستگاه‌ها در حوزه استاندارد سازی آسانسورها

گروه استان‌ها- معاون استاندار قزوین گفت:‌ در حوزه صدور مجوز برای نصب آسانسور ناهماهنگی بین دستگاه‌های متولی داریم که این ناهماهنگی سبب ایجاد تخلفات و حوادث زیاد در این حوزه شده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، علی فرخزاد در آخرین جلسه شورای استاندارد که عصر امروز در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه صدور مجوز برای شرکت‌های مجری و بازرسی نصب آسانسور ناهماهنگی بین اداره کل استاندارد ، سازمان صمت و سازمان نظام مهندسی داریم که این ناهماهنگی سبب ایجاد تخلفات و حوادث زیاد در این حوزه شده است.
وی با اشاره به نظارت ضعیف بر استاندارد سازی آسانسورها در زمان ساخت و بهره‌برداری گفت: هنگام ساخت آسانسور مثلثی با ۳ راس داریم که هر کدام از رئوس یعنی اداره استاندارد ، سازمان صمت و نظام مهندسی به ترتیب به شرکت‌های بازرسی، مجریان نصب و ناظران عمران، معماری و برق گواهی صلاحیت می‌دهند.
فرخزاد افزود:‌ متاسفانه می‌بینیم که هرکدام از این دستگاه‌ها بدون هماهنگی با هم کار خودشان را انجام می‌دهند و ضمن اتلاف وقت و هزینه از مردم در نهایت مشکلات زیادی در حوزه آسانسورهای ساختمانی داریم.
لزوم برپایی کارگروه نظارت بر نصب آسانسورها
معاون استاندار با تاکید بر لزوم راه‌اندازی کارگروه نظارت بر نصب آسانسورها در استان قزوین گفت: این کارگروه باید از ترکیب اداره استاندارد ، راه و شهرسازی، سازمان‌ صمت، نظام‌مهندسی، آتش‌نشانی و معاونت عمرانی استانداری تشکیل شده و آیین‌نامه یکسانی را در حوزه استاندارد آسانسور  تهیه کنند.
فرخزاد با بیان اینکه تا زمانی که وحدتی بین این ۳ راس در هنگام ساخت و نصب آسانسور نباشد، مشکلات موجود در مورد استاندارد نبودن آسانسورها باقی می‌ماند، ادامه داد: همین نبود وحدت رویه باعث شده که در بخش آسانسور فقط در شهر قزوین از اول امسال تا امروز ۱۰۵ حادثه و یک فوتی داشته باشیم.
منبع تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;