بهار پاییزی ، پاییز بهاری

سید مجتبی طباطبایی

 

 

دبیر انجمن صنعت تاسیسات

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، در فضای تاریک سالهای اخیر اقتصاد ایران و حرکت مدیران صنعتی در جاده مه آلود دوران تحریم که اغلب به ناکجاآباد و نیستی واحدهای تولیدی منتهی می شد، و در شرایطی که گویی بیتشر امکانات مملکت برای واردات محصولات مختلف از چند کشور بسیج شده بود، آرزوی صاحبان صنایع مستعضف ایران برخورداری از امکان رقابتی عادلانه با همتایان خارجی حداقل در بازار ایران بود، خواسته ای که در تنگناهای دوران تحریم و محرومیت های گوناگون از کمبود نقدینگی گرفته تا عدم دسترسی به قطعات و مواد اولیه مطلوب، دست نیافتنی بنظر می رسید.
اجرای توافق نامه موسوم به برجام در بهار امسال در شرایطی آغاز شد که صنعت کشور در اغلب رشته ها از جمله صنعت تاسیسات با پیکره ای رنجور از تحریم ها و رکود اقتصادی، دوران خزان خود را سپری می کرد. دولت در این مدت کوتاه از دوران پسابرجام با اتخاذ تدابیر امیدبخش در تلاش بوده است تا رونق را به عرصه های مختلف اقتصادی و بویژه صنعت بازگرداند.
آنچه مسلم است ارزیابی اینکه سیاست های اقتصادی و صنعتی در پیش گرفته شده تا چه اندازه در نیل به مقصود موفق بوده که زمان نیاز دارد اما تا جایی که به صنعت تاسیسات مربوط می شود مشاهدات عینی حاکی از طلوه مجدد امید در این بخش مهم صنعت کشور است. بسیاری از طرح های صنعتی که چند سال در بایگانی قرار داشتند دوباره به روی میزها بازگشته اند و با فراهم شدن امکان دسترسی به بهترین قطعات و مواد اولیه مورد نیاز، تولیدات با کیفیتی در خور شان صنعت ممتاز تاسیسات به بازارهای ایران و جهان عرضه می شوند.
علائمی از فرا رسیدن بهار در این صنعت مشاهده می شود که جلوه هایی از آن در نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی در برابر دیدگان کنجکاو بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. در نمایشگاهی که با مدیریتی شایسته به جایگاهی شاخص در میان نمایشگاه های قاره آسیا دست یافته و عرصه مناسبی برای مقایسه کیفیت ممتاز تولیدات صنعت تاسیسات ایران و کارخانجات خارجی است.

 

 

 

نقل از: کتاب پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;