روشی ساده و ارزان برای تولید کف های گرماتاب

به گزارش تاسیسات نیوز، در شهرهای هوشمندی که بشر در آینده ای نه چندان دور در آن ها زندگی خواهد کرد، پیاده روها با بهره گیری از فناوری های شرکت هایی مثل Pavegen ممکن است بتوانند از گام های عابرین پیاده برق تولید کنند؛ با این حال بحث هزینه ها این فناوری را به فضاهای عمومی مثل مراکز خرید و زمین های فوتبال محدود می کند.





از همین رو تکنولوژی جدیدی در دانشگاه ویسکانسین ابداع شده که خانه ها را با همان هزینه گرمایش از کف مرسوم برق دار می کند.

 

 

 

 

کاشی های Pavegen از القای الکترومغناطیسی برای تولید برق استفاده می کنند، ماده ای که توسط تیم تحقیقاتی ابداع شده متکی بر اثر تریبوالکتریک است که از طریق اصطکاک دو ماده که روی هم ساییده می شوند یک بار الکتریسیته ساکن تولید می کند. این اصل برای استفاده در لباس ها و صفحات نمایشی لمسی مورد استفاده قرار می گیرد که برق تولید می کنند. تیم این روش را «برداشت انرژی جاده» می نامد.

 

 

 

 

این شیوه مستلزم محل هایی است که انرژی زیادی برای برداشت وجود دارد. تیم تحقیقات روی برداشت انرژی از فعالیت های انسانی کار زیادی انجام داده اند. یک روش، ساختن چیزی برای گذاشتن روی افراد و دیگری ساختن چیزی است که دسترسی ثابت به افراد داشته باشد. زمین پرمصرف ترین محل است.

 

 

 

 

وانگ – یک عضو تیم تحقیقاتی – پیش از این یک سیستم مشابه را امتحان کرده بود که می تواند از حرکت تایرهای یک خودور برق تولید کند. در این مورد، برق از طریق نانوفیبرهای سلولزی با ضخامت کمتر از یک میلی متر که داخل یک کف چوبی گذاشته می شد تولید می شد. مقداری از این نانوفیبرها تحت تیمار شیمیایی قرار می گرفتند و وقتی در تماس با نانوفیبرهای بدون ماده شیمیایی قرار می گرفتند از طریق لرزش حاصل از گام گذاشتن روی سطح ماده یک بار الکتریکی تولید می کردند. از این برق می شد برای روشنایی، شارژ باتری ها یا سایر نیازهای خانگی استفاده کرد؛ خروجی انرژی سیستم هم می تواند در چند لایه در ساختمان استفاده شود.

 

 

 

 

نانوفیبرها نسبتاً ارزان هستند و از آنجایی که در همان کف های گرماتاب معمول جای می گیرند همان قیمت کف های معمول را خواهند داشت. همچنین نسبت به سطوح تولیدکننده انرژی موجود قابل بازیافت تر بوده و همان دوام کف های استاندارد را دارند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;