آسانسورهای حیرت انگیز – 2

به گزارش تاسیسات نیوز، بخش دوم آسانسورهای حیرت انگیز در دنیا را در ذیل می خوانید:

 

 

 

. مرکز تجاری راکفلر در منهتن نیویورک آسانسوری به ارتفاع 243 متر دارد.

 

 

. آسانسور برج 299 متری ایفل در پاریس فرانسه هم از مشهورترین آسانسورهای هیجانی دنیا است.

 

 

 

آسانسور موزه مرسدس بنز، آلمان

 

اگرچه ماشین های مدل بالا جاذبه اصلی موزه مرسدس بنز در آلمان هستند، اما آسانسورهای غیر معمول آن که دیوار بتونی را عمودی طی می کنند هم جذابیت زیادی دارند. این آسانسورهای باریک و براق به جای قفسه شیشه ای، تمام فلز هستند و فقط یک نوار باریک شیشه برای دیدن بیرون وجود دارد. از این آسانسورها می توان در ایستگاه های فضایی هم استفاده کرد!





آسانسور شهرداری در آمریکا

 

 

آسانسور شهرداری اورگن در اواسط دهه پنجاه ساخته شد تا دو قسمت شهر که با یک پرتگاه از هم جدا شده بودند به هم وصل کند. از آن زمین به بعد چندین بار بازسازی شده اما هنوز هم روزانه ۱۰۰۰ نفر را بین دو قسمت شهر جا به جا می کند.






آسانسور Skyview، سوئد

 

اگر بخواهید به بالای بزرگترین ساختمان کروی دنیا یعنی اریکسون گلوب بروید، باید یک آسانسور کروی هم داشته باشید. آسانسور کروی skyview که از شیشه و فلز ساخته شده به دور اریکسون گلوب می چرخد در حالی که کف آن ثابت است و مسافران حرکت نمی کنند.






آسانسور Bailong، چین

 

 

آسانسور Bailong چین که یکی از شگفت انگیز ترین آسانسورهای جهان است بلندترین آسانسور فضای باز دنیاست و ۳۰۴ متر ارتفاع دارد. این آسانسور بر روی یک صخره ساخته شده و مسافران را به بالای صخره می برد. زمان مسیر تنها یک دقیقه است ولی اگر ارتفاع آسانسور برای شما خیلی زیاد است می توانید از یک مسیر پیاده روی دو ساعت و نیمه هم به بالای صخره برسید.






آسانسور لوور، فرانسه

 

آسانسور استوانه ای موزه لوور که به دلیل سقف بازش منحصر به فرد است تا میانه پله های مارپیچ بالا می رود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;