CNG به خانه ها آمد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، استفاده از CNG برای گازرسانی امریست که اینبار در روستای قزوین اجرایی میشود.



فتحعلی نجفی با اشاره به آغاز اجرای طرح گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار توسط شرکت‌های گاز استانی در سراسر کشور با استفاده از منابع مالی بند ق قانون بودجه گفت: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت نفت، گازرسانی به روستاهایی که هزینه گازرسانی به ازای هر خانواده مصرف‌کننده گاز در آن روستا حداکثر 60 میلیون ریال پیش‌بینی شود از طریق خطوط لوله انجام می‌گیرد و برای سایر روستاها که هزینه‌های یاد شده برای هر خانوار مصرف‌کننده در آنها بیش از 60 میلیون ریال پیش‌بینی شود با روش‌های مختلف همچون CNG یا LNG انجام خواهد شد.



وی افزود: به همین منظور با توجه به بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته در شرکت گاز استان، تعداد 103 روستا در مناطق مختلف استان قابلیت گازرسانی از طریق CNG را دارا هستند که برنامه‌ریزی‌های اولیه به‌منظور گازرسانی به آنها در حال انجام است.



نجفی افزود: شرکت گاز استان به‌منظور شناسایی سرمایه‌گذاران واجد شرایط که صلاحیت گازرسانی به روش CNG را داشته باشند از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار فراخوان داده است و سرمایه‌گذاران واجد صلاحیت به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با مفاد توافق‌نامه انجام این روش می‌توانند به سایت شرکت گاز استان مراجعه کنند.



نجفی در تشریح به‌کارگیری روش CNG برای گازرسانی به روستاها گفت: در این روش ایستگاه‌هایی با عنوان ایستگاه مادر احداث می‌شوند که با استفاده از ماشین‌های حمل گاز، گاز طبیعی از این تاسیسات به ایستگاه‌های فرعی که در روستاها ساخته خواهند شد و از ایستگاه فرعی با استفاده از شبکه خطوط لوله به خانه‌های مشترکان روستا منتقل می‌شود.


مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: اکنون 74درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز بهره مند هستند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;