کاهش کیفیت خواب با نور مصنوعی

به گزارش تاسیسات نیوز، بی شک ما عاشق وسایل دیجیتال خودمان هستیم. چند نفر از ما با یک تلفن هوشمند، تبلت یا در حال تماشای تلویزیون به خواب نمی رویم؟ یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه کالج اپتومتری هوستون دریافت نور آبی منتشره از این وسایل می تواند سبب افزایش اختلالات خواب شود.

 

 

 

شرکت کنندگان این مطالعه که بین 17-42 سال سن داشتند، به مدت دو هفته عینک های مسدودکننده طول موج کوتاه را سه ساعت قبل از خواب به چشم زدند و همزمان به کارهای روتین دیجیتال شبانه خود ادامه دادند. نتایج نشان داد حدود 58 درصد افزایش مقدار ملاتونین شبانه داشتند؛ ملاتونین ماده شیمیایی است که زمان خواب را به بدن شما اعلام می کند. این مقادیر حتی بیشتر از افزایش ناشی از مکمل های ملاتونین است.

 

 

 

مهم ترین اشکال این است که نور آبی در شب واقعاً کیفیت خواب را کاهش می دهد. خواب برای بسیاری از کارکردهای بدن ما بسیار مهم است.

 

 

 

بزرگ ترین منبع نور آبی، نور خورشید است اما این نور در بیشتر وسایل LED هم وجود دارد. نور آبی هشدار را تقویت و ساعت بدن داخلی یا ضربان قلب ما را تنظیم می کند. این نور مصنوعی گیرنده های نوری که ملاتونین را سرکوب می کنند فعال می سازد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;