تصفیه خانه ارس در چه وضعیتی است

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس از پیشرفت 93 درصدی طرح بزرگ تصفیه‌خانه صنعتی ارس خبر داد.






کریم صدیقیان با اعلام این خبر افزود: مراحل احداث این طرح به اتمام رسیده و آماده نصب سیستم‌های فنی است.وی گفت: با توجه به لزوم رعایت مسائل زیست‌محیطی و تاکید مدیرعامل بر این موضوع، طرح تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد ارس با 170 میلیارد ریال جزو طرح‌های اولویت‌دار ارس قرار گرفت که به‌زودی شاهد بهره‌برداری و آثار مثبت این طرح خواهیم بود.





وی ادامه داد: با فعالسازی دو مدول، این تصفیه‌خانه قادر خواهد بود روزانه 13هزار مترمکعب فاضلاب صنعتی حاصل از فعالیت واحدهای تولیدی سایت‌های 135 هکتاری و 260 هکتاری صنعتی منطقه را تصفیه کند.






صدیقیان افزود: اکنون بیش از 100 واحد تولیدی در فازهای یک و دو سایت صنایع پاک این منطقه در حال فعالیت هستند و در فاز دوم این سایت بیش از 170 واحد تولیدی نیز در حال احداث است که به‌دلیل عدم پیش‌بینی زیرساخت دفع فاضلاب، لازم بود این طرح در اولویت قرار گیرد.





تصفیه‌خانه فاضلاب فازهای یک و دو صنعتی ارس به روش SBR و UABR در دو فاز در حال ساخت است که با اتمام این طرح، در هر فاز 6500 مترمکعب پساب خروجی از کارخانه‌های 135 و 260 هکتاری منطقه آزاد ارس تصفیه خواهد شد.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;