طراحی و ساخت الکتروپمپ‌های سانتریفیوژ و سیر کولاتور آب گرم در کشور

پژوهشگران پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی واحد کرمانشاه موفق به ساخت الکتروپمپ‌های سانتریفیوژ و سیرکولاتور آب گرم فشار قوی با مصرف کم انرژی شدند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، احمد اکبری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده این تجهیزات در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا با بیان این که این الکتروپمپ‌ها به جای پمپ‌های زمینی نصب می‌شوند، افزود: الکتروپمپ‌های سیرکولاتور خطی فشار قوی در تاسیسات بزرگ و سیستم‌های سرمایشی و برج‌های خنک کننده و به طور کلی برای به گردش در آوردن آب سرد و گرم در سیستم‌های مختلف کاربردی مناسب دارد.

 

وی همچنین ادامه داد: این سیستم حدود 50 درصد ارزان‌تر از پمپ‌های خارجی مشابه است و همچنین نمونه‌های خارجی موجود در کشور خدمات پس از فروش و قطعات یدک ندارند در حالی که این الکترو پمپ‌های طراحی و ساخته شده یک سال گارانتی بدون قید دارند.

 

اکبری در خصوص مزایای این الکتروپمپ‌ها نسبت به پمپ‌های زمینی اظهار کرد: این الکتروپمپ‌ها کارکردی آرام و بدون لرزش و صدا دارند، مصرف انرژی در این پمپ‌ها به دلیل نداشتن کوپلینگ و حذف واسطه پمپ و طراحی بی‌نظیر و محاسبات دقیق در ساخت بسیار کم است.

 

وی افزود: هزینه تعمیر و نگهداری پایین و نصب این الکتروپمپ‌ها بسیار آسان‌تر از پمپ‌های زمینی است، عدم ریزش و مصرف بیهوده آب به دلیل نصب مکانیکال و پاکیزه ماندن محیط موتورخانه از مزایا و ویژه این الکتروپمپ‌های سیرکولاتور است.

 

احمدی در پایان گفت‌وگو تصریح کرد: موفق شدن و به ثمر نشستن یک پژوهش و دستاورد در هر زمینه‌ای نیازمند همکاری سه بخش صنعت‌گران، مسوولان و مصرف کنندگان است.

 

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;