80 طـــرح توزیع برق در کردستان

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از آغاز بهره‌برداری از ۸۰ طرح توزیع نیروی برق در شهرها و روستاهای مختلف استان به مناسبت هفته دولت خبر داد. هیوا لهونیان گفت: این طرح‌ها با اعتبار ۱۳۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

لهونیان در توضیح طرح‌های مهم این شرکت به اصلاح و بهینه‌سازی شبکه فشار ضعیف بازار وحدت مریوان به روش مدرن باس داکت، تأمین برق شهرک‌های صنوف آلاینده در شهر‌های سقز و کامیاران، تأمین برق محلات حاشیه شهر و واگذاری انشعابات غیردائم به ویژه در شهرهای سنندج، مریوان و بانه، اصلاح شبکه بازار سنندجی شهرستان سنندج به منظور افزایش ایمنی، رفع ضعف ولتاژ و تأمین روشنایی بازار و تأمین برق تعاونی مسکن ۷۰۴ واحدی حکمت (آگاهی) بهاران سنندج اشاره کرد.


وی در ادامه به تصویب قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز آب، برق و گاز و مخابرات در مجلس و امکان واگذاری انشعاب غیردائم به نقاط حاشیه‌ای شهر و ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با تصویب این قانون منع واگذاری انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز لغو شد و از این رو شاهد مراجعه فراوان اهالی این مناطق به اداره‌های برق شهرستان برای دریافت انشعاب بودیم و تعداد زیادی از انشعابات غیرمجاز به انشعاب غیردائم تبدیل شد.


لهونیان در ادامه با اشاره به طرح‌های اصلاح شبکه و رفع ضعف ولتاژ شهری اظهار کرد: طرح‌های رفع ضعف ولتاژ در حومه شهرهای قروه، سقز اجرا شده است.مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به برخی از طرح‌های اجرا شده در روستاها نیز اشاره کرد و گفت: تکخوانی شدن لوازم اندازه‌گیری مشترکان ۱۲ روستای سقز، اصلاح ۶۸۰۰ متر شبکه فشار ضعیف هوایی در روستاهای دیواندره و اصلاح شبکه روستایی در شهرستان‌های سروآباد بخشی از طرح‌های اجرا شده در روستاها است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;