60حلقه چاه نفت و گاز به وسیله شرکت ملی حفاری ایران تکمیل شد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شانا  مهران مکوندي، معاون مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران، گفت: شمار چاه‌هاي تکميل شده از ابتداي فروردين تا پايان تير امسال در مقايسه با دوره مشابه پارسال ۱۲ حلقه بيشتر است که رشد ۲۰درصدي را نشان مي‌دهد.

وي افزود: از اين چاه‌ها ۳۱ حلقه توسعه‌اي توصيفي، ۲۷حلقه تعميري و ۲ حلقه اکتشافي بوده است که ۳۹حلقه در حوزه عملياتي شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب، پنج حلقه در گستره فعاليت شرکت نفت مناطق مرکزي، چهار حلقه در شرکت نفت فلات قاره، ۲ حلقه مربوط به مديريت اکتشاف شرکت ملي نفت ايران و ۱۰ حلقه در قالب پروژه‌اي مربوط به شرکت مهندسي و توسعه نفت (متن) است.
مکوندي اظهار کرد: در چهار ماه نخست امسال در مجموع ۱۲۱ هزار و ۲۸۷ متر حفاري چاه‌هاي نفت و گاز با کاربست ۷۳ دکل ناوگان حفاري اين شرکت در مناطق خشکي و دريايي انجام شد.
معاون مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران در عمليات حفاري گفت: با تلاش مستمر نيروهاي عملياتي و پشتيباني شرکت و هماهنگي با شرکت‌هاي متقاضي در مدت ياد شده حفاري هشت حلقه چاه ۱۶۴ روز زودتر از برنامه پيش‌بيني شده از طرف واحدهاي متقاضي به پايان رسيد که از نظر زمان به توليد رسيدن چاه و ترخيص دکل حفاري داراي ارزش اقتصادي بالايي است.
وي با اشاره به پيوستن دکل حفاري سنگين خشکي ۳۹ فتح در ابتداي امسال به ناوگان شرکت، توضيح داد: در زمان حاضر دکل‌هاي جديد ملکي ۹۴ و ۹۵ فتح نيز مراحل راه‌اندازي در موقعيت‌هاي تعيين شده در مناطق نفت‌خيز جنوب را طي مي‌کنند که بر اساس برنامه دکل ۹۴ تا يک ماه آينده وارد مدار عمليات خواهد شد.
مکوندي افزود: ناوگان شرکت ملي حفاري ايران هم اکنون ۷۴ دکل سبک، سنگين و فوق سنگين در اختيار دارد که از اين تعداد ۷۱ دکل خشکي و ۳ دکل دريايي است که دکل دريايي مورب (ابوذر) براي تعميرات دوره‌اي (اورهال) به اهواز انتقال يافته است.
اين دکل‌ها هم اکنون در گستره عملياتي شرکت‌هاي ملي مناطق نفت‌خيز جنوب، مهندسي و توسعه نفت، فلات قاره، نفت مناطق مرکزي، نفت و گاز پارس و مديريت اکتشاف شرکت ملي نفت ايران در استان‌هاي خوزستان، ايلام، بوشهر،کهگيلويه و بويراحمد، فارس، خراسان رضوي و هرمزگان در حال حفر چاه‌هاي نفت و گاز هستند. 


انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;