۶ نکته سریع برای تشخیص محل نشتی

تشخیص الکترونیکی نشتی از کارهای کلیدی و عمومی تکنسین‌های HVAC به شمار می‌رود. با این حال، یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که مهندسان و تکنسین‌های HVAC مرتکب آن می‌شود، تشخیص اشتباه در آن است. در ادامه به ۶ نکته مهم اشاره می‌شود که با رعایت و در نظر گرفتن آن‌ها می‌توان محل نشتی را با موفقیت تشخیص داد.
  1. استفاده از ردیاب را اولویت دوم قرار دهید
برای تشخیص محل نشتی، فوراً سراغ ردیاب نروید! ابتدا به دنبال علائم نشتی و خوردگی در تمام قسمت‌های سیستم بروید. گاهی اوقات نشتی آنقدر بزرگ است که می‌توان با کف صابون آن را تشخیص داد، اما برخی از تکنسین‌ها از همان ابتدا به سراغ ردیاب الکترونیک می‌روند.
  1. یک ردیاب خوب داشته باشید
از یک ردیاب نشتی با کیفیت خوب استفاده کنید. یک راهنمایی برای تشخیص ردیاب باکیفیت: اگر قیمت ردیاب کمتر از ۳۰۰ دلار باشد، احتمالاً ردیاب خوبی نخواهد بود. اما ردیاب‌های مدل‌های H10G و H10Pro از بهترین نمونه‌های ردیاب هستند که کیفیت آن به اثبات رسیده است و توصیه می‌شود از این مدل‌ها استفاده کنید.
  1. ردیاب خود را تست کنید
ردیاب خود را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که در هر زمان به خوبی کار می‌کند. ردیاب مدل H10G یک بطری مرجع برای تست کردن دارد که می‌توان از آن استفاده کرد.
  1. بگذارید ردیاب گرم شود
بسیاری از ردیاب‌ها برای اینکه سنسورها و حسگرهایشان به خوبی عمل کند، مستلزم این هستند که قبل از شروع کار با آن‌ها اجازه دهید گرم شوند. دست‌کم ۵ دقیقه زمان لازم است تا حسگرهای ردیاب گرم شوند.
  1. عجله نکنید
آرام و با طمانینه عمل کنید. وقتی به‌ یک نقطه به‌عنوان محل نشت مشکوک شدید، چندین بار برگردید و آن را بررسی کنید و بعد اسم محل نشت را روی آن بگذارید. در واقع، زمانی که فکر می‌کنید یک نشتی را پیدا کرده‌اید، سعی کنید با کف صابون و مشاهده حباب، نشتی بودن آن را تایید کنید.
  1. از تشخیص خود مطمئن شوید
از تمام منابع کمک بگیرید تا محل دقیق نشتی را تشخیص دهید. صبر بهترین راهکاری است که تشخیص دقیق محل نشتی جواب می‌دهد.
ترجمه: سعید سعیدی
منبع achrnews
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;