۲۷ درصد جامعه فاقد مسکن هستند

وی خاطرنشان کرد: در میانگین کشوری ۲۷ درصد افراد مستاجر و فاقد مسکن هستند، حال اینکه این آمار در جامعه مهندسی ۵۲ درصد است.
به گزارش تاسیسات نیوز، احمد خرم ظهر امروز در حاشیه مراسم تجلیل از هیات مدیره سابق نظام مهندسی لرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه با اینکه جامعه مهندسی ، جامعه ۶۰۰ هزار نفری در کشور است، آمار نشان می‌دهد که وضعیت مسکن این جامعه بهتر از وضعیت میانگین کشور نیست.
وی خاطرنشان کرد: در میانگین کشوری ۲۷ درصد افراد مستاجر و فاقد مسکن هستند، حال اینکه این آمار در جامعه مهندسی ۵۲ درصد است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه به جز ۵ درصد مهندسان، مابقی وضعیت مالی مناسبی ندارند، افزود: در سفرهای استانی یکی از تقاضاهایی که از استانداران و معاونین عمرانی و برخی مدیران کل می‌شود، تامین زمین جهات احداث مسکن مهندسی است که خوشبختانه در اغلب استان‌ها این مهم محقق می‌شود.
خرم با بیان اینکه کار تعریف شده برای جامعه ۶۰۰ هزار نفری مهندسین ساختمان وجود ندارد، گفت: ۴۰۰ هزار نفر از این جامعه مهندسی کار تعریف شده متناسب با تخصص ندارند، به این معنی که نرخ بیکاری جامعه مهندسین بالای ۶۰ درصد است.
وی، فعال‌ کردن مباحث اشتغال‌زای ۱۹ و ۲۲ را از گزینه‌های لازم برای ایجاد اشتغال مهندسان برشمرد و گفت: معتقدیم در برنامه یک دهه‌ای(دو برنامه پنج ساله) می‌توانیم حدود یک میلیون شغل یعنی اشتغال کامل برای مهندسان ایجاد کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: در مراکز استان‌ها یک خانه مهندسی ایجاد می‌شود که دارای فضای اقامتی، ورزشی، تفریحی و تجاری خواهد بود.
خرم از مسوولان لرستان درخواست کرد: در واگذاری یک قطعه زمین با کاربری توریستی، نظام مهندسی را کمک کنند، سرمایه‌گذاری را خود نظام مهندسی فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه فضای توریستی خانه مهندسان تا‌کنون در ۸ استان اجرایی شده، گفت: این مهم موجب می‌شود مهندسان در سفر دغدغه تامین محل برای استراحت و تفریح را نداشته باشند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;