240 موافقتنامه برای احداث نيروگاه خورشيدی

به گزارش تاسیسات نیوز، مديرعامل برق منطقه‌اي استان فارس اعلام کرد:موافقتنامه اوليه براي 240 نيروگاه خورشيدي با هدف حمايت از انرژي‌هاي پاک با بخش خصوصي بسته شده است.

عبدالعزيز کريمي نوبندگاني شامگاه دوشنبه در حاشيه نمايشگاه دستاوردهاي دولت در استان فارس با عنوان ‘جشنواره خدمت’ در شيراز افزود: از اين موافقتنامه ها 29 مورد آن به مبادله قرارداد خريد تضميني با ظرفيت مجموعاً 235 مگاوات رسيده است.


مديرعامل برق منطقه‌اي استان فارس همچنين ابراز داشت: در هفته دولت سه پروژه ديگر توسط بخش خصوصي در حوزه تأمين برق ازطريق انرژي خورشيدي تأمين اعتبار شده است که يکي از اين پروژه‌ها ديروز در شهرستان خرامه و با ظرفيت ده مگاوات و با سرمايه‌گذاري 60 ميليارد توماني افتتاح شد.


وي به نيروگاه ده مگاواتي اقليد نيز با سرمايه‌گذاري 60 ميلياردتوماني نيز اشاره کرد که در ادامه هفته دولت به بهره‌برداري خواهد رسيد؛ همچنين نيروگاه چهار مگاواتي در سروستان نيز فردا با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي به بهره‌برداري مي‌رسد.


کريمي بيان کرد: با توجه به اينکه نيروگاه‌هاي خورشيدي از جنس انرژي‌هاي تجديدپذير و پاک هستند، توسعه و احداث اين پروژه‌ها باهدف حفظ به محيط‌زيست صورت مي‌گيرد.


وي ادامه داد: در هفته دولت 15 پروژه در استان فارس و 13 پروژه در استان بوشهر توسط شرکت برق منطقه‌اي فارس افتتاح مي‌شود.


کريمي بيان داشت: از 15 پروژه در استان فارس 13 پروژه از منابع داخلي شرکت برق منطقه‌اي با سرمايه‌اي بالغ بر 63 ميليارد تومان اجرا خواهد شد.


وي به اجراي پروژه‌ بزرگ پست انتقال 230 کيلو ولتي دانشگاه شيراز اشاره کرد و گفت: هدف از اجراي اين پروژه که با اعتباري بالغ بر 38 ميليارد تومان انجام شده است، تقويت و پايدارتر کردن برق شهر شيراز است.


کريمي عنوان داشت: برق شيراز توسط 5 پست انتقال برق تامين مي‌شود که پست دانشگاه ششمين پست است که بناست پست‌هاي پايين دستي خود را تغذيه کند؛ همچنين ظرفيت در پست‌هاي پريشان و قنديل در شهرستان کازرون و نيز پست گله‌ دار مهرافزايش مي‌يابد.


وي ادامه داد: افزون بر اين پست داريون شيراز و پست بيدگل مرودشت نيز توسعه يافته است که برخي از اين پروژه‌ها مربوط به بهينه‌ سازي بوده است.


مدير عامل برق منطقه‌اي استان فارس بيان کرد: با توجه به طول عمر تأسيسات ازجمله در دو پست ملک‌مکان در جاده بوشهر و سعدي در ابتداي جاده خرامه، امسال موفق شديم بخش قابل توجهي از تأسيسات را تعويض کنيم که باعث مي‌شود اين پست‌ها پايدار تر شوند.


کريمي همچنين به پست جهاد در منطقه لامرد اشاره کرد و افزود: با توجه به قدمت اين پست تأسيسات اين مجموعه تعويض شده است.


وي با بيان اينکه پروژه‌هاي يادشده با هزينه‌اي بالغ بر 63 ميليارد تومان صورت گرفته است، گفت: با اقدامات انجام‌شده با توجه به حساسيت انرژي برق در تابستان احتمال قطعي برق کمتر خواهد شد.


وي همچنين به خاموشي‌هاي اخير در روزهاي تابستان اشاره کرد و گفت: در روزهاي ابتدايي تيرماه از 5 تير تا 19 مردادماه به مدت 45 روز خاموشي داشتيم که مردم از هفته دوم با اين روند همراه شدند.


مديرعامل برق منطقه‌اي فارس با بيان اينکه با انعقاد تفاهم‌نامه با صنايع روند افزايش مصرف برق در ساعات اوج مصرف کاهش يافت، افزود: در بخش کشاورزي نيز از ساعت 12 تا 16هر روز برق قطع شد و در ادارات نيز تغيير ساعات اداري به کاهش مصرف برق کمک کرد.


کريمي گفت: آمار نشان مي‌دهد امسال رشد مصرفمان نسبت به سال گذشته تنها يک درصد بوده است؛ درحاليکه پيش‌بيني‌ها تا 5درصد را اعلام کرده بوند و اين ميزان در سال 96 نسبت به سال قبل آن 6 درصد رشد را در مدت مشابه نشان مي داد که روند کاهشي قابل قبولي را در سال 97 نشان مي‌دهد.


دستاوردهاي دولت تدبير و اميد در استان فارس در نمايشگاهي با عنوان جشنواره خدمت در محل بلوار چمران شيراز در معرض ديد مردم قرار گرفته است.


در غرفه هاي اين نمايشگاه که شامگاه شنبه سوم شهريورماه آغاز به کار کرد، عملکرد دولت در ابعاد عمراني، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي استان فارس در معرض ديد مردم قرار گرفته است.


در اين غرفه ها، مديران و کارشناسان دستگاه هاي اجرايي به صورت مستقيم عملکرد دولت را در قالب فيلم، تيزر، کليپ، بروشور کتابچه و… معرفي مي کنند.


اين نمايشگاه که به مناسبت هفته دولت برپا شده است، هر روز از ساعت 16 تا 22 و تا چهارشنبه هفتم شهريورماه پذيراي بازديدکنندگان است.


دوم تا هشتم شهريورماه هر سال به نام هفته دولت نامگذاري شده است.


در اين هفته ضمن تبيين خدمات دولت و بهره برداري از طرح هاي مختلف، ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر که هشتم شهريورماه 1360 در انفجار دفتر نخست وزيري به دست منافقين به شهادت رسيدند، گرامي داشته مي شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;