238 هکتار گلخانه به لرستان رسید

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی لرستان از راه‌کارهای مواجه با بحران کم‌آبی در بخش کشاورزی را توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ای دانست و گفت: 238 هکتار گلخانه در حال ساخت داریم.


حسین طولابی در خصوص شرایط اقلیمی و با توجه به توسعه کشت گلخانه‌ای در استان به احداث گلخانه‌ها و میزان اشتغال و سطح تولید در استان اشاره کرد و گفت: در استان 238 هکتار گلخانه در حال ساخت است که از این میزان حدود 118 هکتار سطح مفید است.


در صورت تکمیل گلخانه‌ها 44 هزار و 500 تن در سال سطح تولید خواهند داشت و 2600 نفر به‌صورت مستقیم در آنها مشغول به کار خواهند شد.


وی افزود: قرار گرفتن قسمت عمده استان در منطقه خشک و نیمه خشک و کاهش نزولات آسمانی در سال‌های اخیر باعث ایجاد محدودیت‌های زیادی در توسعه کشت محصولات کشاورزی شده است.


طولابی افزود: یکی از راه‌کارهای مواجه با این بحران کم‌آبی در بخش کشاورزی جایگزینی برخی از محصولات آب بر با توسعه کشت در فضای متراکم و گلخانه‌ای است.


وی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها از طرح‌های محوری و شاخص وزارت جهاد کشاورزی با هدف توسعه تولید، اشتغال و مدیریت منابع آبی است گفت: با توجه به کارایی و میزان تولید 10 تا 12 برابری در گلخانه‌ها و اشتغال بیشتر از 10 نفر در هر هکتار، توسعه گلخانه‌ها جز طرح‌های اقتصاد مقاومتی و به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و استراتژی وزارت جهاد کشاورزی با هدف اشتغال، تولید و بهره‌وری مصرف آب‌وخاک در حال انجام است.


این مسئول اضافه کرد: ما نیز در استان بر اساس همین سیاست‌ها و رویکردهای بالادستی و با توجه به شرایط اقلیمی و محیطی در استان سعی بر توسعه کشت گلخانه‌ای داریم.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;