1300 مگاوات: پیک‌بار مصرف برق در یزد

به گزارش تاسیسات نیوز، با توجه به شروع فصل گرما و لزوم مدیریت مصرف انرژی، نخستین نشست ستاد مديريت مصرف برق استان يزد براي هم‌اندیشی مدیریت مصرف برق و پیک‌سایی، به ميزباني اين شركت برگزار شد.





به گزارش روابط عمومي شركت برق منطقه‌ای يزد، در این نشست محمدحسن صباغزادگان، مدیرعامل شركت برق منطقه‌ای يزد، هدف از تشكيل اين ستاد را انسجام‌بخشی به فعالیت‌های مديريت مصرف شركت‌هاي صنعت برق برشمرد و گفت: همكاري و استفاده از ظرفیت شرکت‌های صنعت برق استان، از اركان اصلي مدیریت مصرف برق، براي گذار از فصل گرما و كاهش خاموشی است و همچنين جلب همکاری مشترکان با بهره‌گیری از تجارب داخلی به‌منظور کاهش نیاز مصرف با استفاده از مدیریت مصرف بار صنایع، از دیگر اهداف اساسی برگزاری نشست‌ ستاد مديريت مصرف برق استان يزد است.





وی با اشاره به گرماي تابستان امسال و اينكه پیک برق مصرف استان روز گذشته، زودتر از پیک‌بار مصرف کشور افزایش یافت و از مرز 1300 مگاوات گذشت، اظهار کرد: اجراي طرح ذخيره عملياتي صنايع، اقدامي بسيار موثر براي گذار از پيك تابستان است و امسال به‌منظور کاهش مصرف انرژی در مقایسه با سال گذشته، مشارکت تمام بخش‌ها و صنايع در زمینه کاهش مصارف غیرضروری برای عبور از پیک‌بار ضروری است و با توجه به اينكه در چند سال اخير پيك مصرف در مرداد رخ داده است؛ از این رو احتمال افزايش پيك مصرف وجود دارد و صنعت برق بايد آمادگي لازم را داشته باشد.





صباغزادگان به برگزاری جلسه هماهنگی با صنایع استان و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای عبور از پیک تابستان 96 اشاره کرد و افزود: تعدادی از صنایع بزرگ استان از ‌اکنون برای مشارکت در طرح‌های پیک‌سایی به‌ویژه ماه‌های تیر و مرداد 96 اعلام آمادگی کرده‌اند.





در ادامه این جلسه فاطمه زارع، رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای یزد به تشریح عملکرد شرکت برق منطقه‌ای در سال۹6 و تجارب حاصل‌شده از تعامل با صنایع بزرگ پرداخت و افزود: پیش‌بینی می‌شود پیک مصرف استان در سال جاری با ورود صنایع جدید به 1430 مگاوات برسد. زارع با اشاره به اینکه سهمیه کاهش پیک شرکت در سال گذشته 44 مگاوات بوده است؛ افزود: با هماهنگی و برگزاری جلسات متعدد با مشترکان، میزان همکاری صنایع در روز پیک‌بار کشور، به 81 مگاوات رسید.





وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های tou با جابه‌جایی ساعات پیک‌بار و اجرای طرح ذخیره عملیاتی با صنایع بزرگ، اجرای برنامه کاهش یا قطع برنامه‌ریزی‌شده صنایع و استفاده از ظرفیت نیروگاه چادرملو؛ پیک‌بار سال ۹۶ را بدون مشکل خاصی سپری کنیم.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;