۳ ماه سهمیه بنزین برخی از مردم حذف شد!

 مدت زمان ذخیره بنزین سهمیه ای ۱۵۰۰ تومانی از ابتدای بهمن ۱۴۰۲ از ۹ ماه به ۶ ماه تغییر یافت.
به گزارش تاسیسات نیوز، در پی اظهارات اخیر علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، مبنی بر ذخیره ۶ ماه بنزین سهمیه ای ۱۵۰۰ تومانی، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ضمن تایید آن گفت: از ابتدای بهمن ماه ذخیره بنزین سهمیه ای ۱۵۰۰ تومانی از ۹ ماه به ۶ ماه تغییر یافته است.
چهارشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: ستاد کرونا در ایام کرونا تصمیماتی درباره سهمیه‌ بندی بنزین گرفته بود، چون ممنوعیت‌ هایی برای سفر وجود داشت که پس از ماه‌ های اتمام دوره کرونا و عادی شدن شرایط، این ستاد کان لم یکن شد. در حالت عادی قبل کرونا بنزین ۶ ماه ذخیره می‌ شد و الان هم همین است.
گفتنی است، از زمان آغاز طرح سهمیه‌ بندی بنزین، سقف مدت‌ زمان ذخیره بنزین در کارت‌ های هوشمند سوخت برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت ۶ ماه در نظر گرفته شد که از اردیبهشت‌ ماه ۹۹ و به دلیل دوره کرونا به ۹ ماه افزایش یافت و حالا یک شبه و بدون اطلاع رسانی عمومی و پس از اظهارات سخنگوی دولت در ۴ بهمن ماه، به ۶ ماه بازگشت.
این در حالی است که در سنوات گذشته هرگونه اقدامی درخصوص تغییر سهمیه یا قیمت بنزین با اطلاع رسانی همراه بود تا فرصتی برای مصرف سهمیه قبلی به مردم داده شود اما این بار بدون اطلاع رسانی عمومی، میزان ۳ ماه ذخیره افرادی که بنزین سهمیه ای را مصرف نکرده بودند، سوخت شد.
پرسش این است که چرا باید سهمیه بنزین این افراد بسوزد؟ این افراد با هدف مصرف بنزین در شرایط خاص مثل مسافرت آن را حفظ کرده بودند و با این تصمیم یک شبه حقوق آنها پایمال شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;