۳۰ درصد اقتصاد کشور در حوزه صنعت ساختمان است

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: ۳۰ درصد اقتصاد کشور مربوط به حوزه صنعت ساختمان است و با شکوفایی این بخش می توان به اشتغال و اقتصاد کشور کمک کرد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، علی فرخزاد سه شنبه شب در مراسم افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان که در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین برگزار شد اظهارداشت: برای برپایی این نمایشگاه ماهها تلاش شده تا بتوان با رویکرد تخصصی به دستاوردهای ارزشمندی رسید.
وی بیان کرد: در این نمایشگاه با دعوت از تولید کنندگان مصالح ساختمانی، استادکاران، بنگاههای معاملات ملکی، انجمن انبوه سازان و همه دست اندرکاران این صنعت دعوت شده تا با شرکت در آن بتوانند آموخته و توانمندی خود را تقویت کنند و همه به سمت کیفی سازی گام بردارند.
فرخزاد تصریح کرد: باید نگاه شهروندان به استفاده از مصالح مرغوب مورد توجه باشد و همه بپذیرند که کیفی سازی ساختمان می تواند به کاهش هزینه های جانبی منجر شود و عمر مفید ساختمان را نیز بالا ببرد.
معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: در این نمایشگاه دست اندرکاران دنبال سود اقتصادی نبودند و با پیش بینی کارگاههای تخصصی امیدوار هستند در انتقال دانش روز هم کار مفیدی انجام دهند.
وی گفت: امیدواریم در صورت موفقیت و استقبال از این نمایشگاه بتوان الگوی خوبی برای سیار استانها در برگزاری این نوع رویدادهای تخصصی معرفی کرد و تغییر نگرشی در تولید و استفاده از مصالح ساختمانی هم رخ دهد.
فرخزاد اظهارداشت: ۳۰ درصد اقتصاد کشور در حوزه صنعت ساختمان است و اگر این بخش رونق یابد به شکوفایی سایر بخش ها نیز منجر می شود.
وی بیان کرد: در حوزه گردشگری یکی از شاخص ها می تواند کیفیت ساخت و ساز و مکمل گردشگری باشد اما به نظر می رسد نحوه ساخت و سازهای ما با ۵۰ سال پیش هیچ فرقی نکرده است و هیچ روش پیشنهادی برای ساخت و سازهای جدید نداریم در حالی که روشهای نوینی آمده است که می توانیم از آن برخوردار شویم.
معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: امروزه ۳۰ درصد ساخت و سازها غیر از بخش مسکونی است لذا باید ساخت و ساز با تفکر علمی و تاثیرگذاری از معماری بومی را نیز مورد توجه قرار دهیم.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;