یک کمپین ملی

روح اله واصف

به گزارش تاسیسات نیوز، یادداشتی که مطالعه می کنید سرمقاله شماره 179 هفته نامه تاسیسات نیوز می باشد.


همکاران عزیز سلام و خدا قوت.

 

غیرت و حمیت ایرانیان بازهم حادثه آفرید. اما حادثه‌ای خوش و مثال‌زدنی. حالا می‌توانیم به‌راحتی بگوییم اینجا ایران است و این ایرانی بازی ماست که هیچ‌کدام از ما در هیچ کجای دنیا نباید دچار سختی و رنج باشد. ما چنین مردمانی هستیم. شاد باهم و غمگین باهم.سرمای سرپل ذهاب برای ما هم رنج‌آور است. با یا بی زلزله باید به ایرانی‌ها کمک کنیم.به هر شکل ممکن و به هر روشی که بتوانیم.

 

این تلاش جمعی و این بیداری ممتد اجتماعی که همیشه و در هر مشکلی وجود داشته است را باید قدر دانست و ارزنده دانست. این پتانسیل عظیم اجتماعی و این روحیه همکاری ملی یک سؤال بزرگ در ذهن ما ایجاد می‌کند. چرا از چنین توانمندی فوق‌العاده‌ای پیش از زلزله، سیل و یا هر مشکل دیگری استفاده نمی‌شود؟



چرا همین شخصیت‌های ملی عزیزی که به این مناطق سفر کردند پیش از حادثه پا به میدان نمی‌گذارند و برای پیشگیری کاری نمی‌کنند. می‌توان به خانه‌های درحال ساخت سر زد و اجرای قوانین را آفرین گفت. می‌توان به خانه‌های قدیمی رفت و پیشنهاد مقاوم سازی و یا ساخت خانه‌هایی بهتر را داد و حتی با ایجاد کمپین‌های کشوری چنین برنامه‌هایی را دنبال کرد.



شخصیت‌های سیاسی ما مسئولیت‌هایی در این خصوص دارند و کار خود را انجام می‌دهند اما عدم حضور شخصیت‌های ملی دیگر ما چون ورزشکاران، اساتید،هنرمندان و دیگران به دلیل عدم وجود برنامه‌های ملی و یک عزم راسخ است. از شخصیت‌های سیاسی ما انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های کلان افراد را به سمت این‌چنین فعالیت‌هایی سوق دهند.

 

 

می‌توان گسل‌های خطرناک و مناطق مسکونی حاشیه آن‌ها را شناسایی کرد و با ایجاد یک برنامه مشخص،با ایجاد اولویت‌هایی وام‌هایی را که اکنون به خانه‌های ویران می‌دهیم به خانه‌های نا ایمن خراب نشده بدهیم. اکنون دولت‌مردان باید مدیریت کنند و از پتانسیل عظیمی که در قشرهای مختلف هنرمند و ورزشکار و مانند این‌ها است استفاده کنند تا تمام ایران ایمن شود.

 

 

فراموش نکنیم که نقش سازمان‌های مردم‌نهاد بسیار مهم و اساسی است. سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور در صف مقدم و در کنار آن، سایر ارگان‌ها می‌توانند کمک کنند تا این برنامه ملی مقاوم سازی و ایمن‌سازی انجام شود.چنین کارهایی قبلاً نیز انجام‌شده است.در ابعاد کوچک‌تر و حتی گاهی بزرگ‌تر. فقط یک برنامه عالی و یک اراده پولادین لازم دارد.

 

آیا باید منتظر زلزله، سیل و یا پلاسکویی دیگر باشیم؟

 

تابعد!







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;