یک مشارکت ملی ، یک سرمایه ای عظیم

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شانا، با توجه به لغو تحریم ها و مشارکت خارجی برای صادرات و واردات و سرمایه گذاری در بخش های مختلف انرژی، باز این شرکت های داخلی هستند که با همکاری خود پروژه های عظیم را خلق میکنند.

 

مجری طرح توسعه آزادگان جنوبی با اشاره به فعالیت ١٦ دکل حفاری با مالکیت ایرانی در منطقه گفت: هیچ قراردادی با شرکت‌های خارجی برای واردات دکل امضا نکرده‌ایم.

 

محمود مرعشی میزان حفاری در آزادگان جنوبی را بعد از رفتن شرکت CNPCI حدود ١٤٠ هزارمتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ١٦ دکل حفاری در این منطقه در حال فعالیت هستند و همه آنها مالکیت ایرانی دارند.

 

مرعشی گفت: برای تامین دکل‌های مورد نیاز حفاری آزادگان جنوبی هیچ قرارداد خارجی منعقد نکرده‌ایم و هیچ یک از دکل‌های فعال در این منطقه خارجی نیست.

 

مرعشی با اشاره به فرآیند تامین کالای مورد‌نیاز حفاری که معمولا چهارماه زمان می‌برد، ادامه داد: این در حالی است که همزمان کار حفاری و تامین کالا را انجام می‌دهیم تا سرعت عملیات حفاری کاهش نیابد.

 

مجری طرح توسعه آزادگان جنوبی افزایش تعداد دکل‌ها در این میدان نفتی را منوط به رسیدن کالاها و تجهیزات مورد نیاز حفاری اعلام کرد و افزود:‌ با تامین کالاها اجازه ندادیم فعالیت ١٦ دکل فعال در آزادگان جنوبی متوقف شود و به محض تامین کالاهای مورد نیاز حفاری، تعداد دکل‌ها نیز افزایش خواهد یافت. وی با اشاره به امکان افزایش دکل‌های حفاری آزادگان جنوبی به ٢٥ دستگاه تصریح کرد:‌ رسیدن به این رقم مشروط به تامین کالا است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;