آغاز نوسازی و بازسازی تاسیسات مناطق نفت‌خیز جنوب

 معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید گفت: کارخانه‌های گاز و گاز مایع(NGL) شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در برنامه تعمیر و نوسازی قرار دارند.

به گزارش تاسیسات نیوز، فرخ علیخانی در حاشیه بازدید از تاسیسات گاز و گازمایع شرکت‌های تابعه کارون، مارون، آغاجاری و گچساران اظهارداشت: این بازدید با هدف بررسی وضعیت این واحدها صورت گرفت که پس از ارزیابی‌های فنی و اقتصادی برنامه بازسازی، نوسازی و یا تجمیع آنها تعریف و اجرا خواهد شد.

وی طرح نوسازی و بازسازی تاسیسات را یک کار بزرگ و ملی خواند و افزود: پس از چند سال کار مطالعاتی که توسط کارشناسان مناطق نفتخیز جنوب انجام گرفت در بخش‌های فرآورش و NGL یکسری از این تاسیسات باتوجه به قدمت و تغییر خوراک و سایر شرایط کاندید طرح نوسازی و بازسازی قرار گرفتند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید ادامه داد: همچنین بررسی اولیه وضعیت ناوگان آتش نشانی مناطق نفت‌خیز جنوب از دیگر اهداف این بازدید است که در نظر داریم ماشین‌ها و ایستگاه‌های آتش نشانی این شرکت را طی چند مرحله مطابق با استانداردهای روز نوسازی و بازسازی کنیم.

علیخانی همچنین با اشاره به بررسی وضعیت خوزستان از نظر شیوع ویروس کرونا، اضافه کرد: در این سفر نیز پشتیبانی از اقدامات بهداشتی مجموعه صنعت نفت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی از کادر درمان نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، واحد NGL ۴۰۰ شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در اولویت بهسازی قرار گرفته که پس از ارزیابی های فنی و اقتصادی، وارد فاز اجرایی خواهد شد.

واحد گاز و گاز مایع ۴۰۰ ، تنها واحد NGL این شرکت محسوب می‌شود که جمع آوری گازهای مراحل اول و دوم را در دستور کار دارد اما با توجه به تغییر خوراک و قدمت فیزیکی واحد، بهسازی آن ضروری است تا از مشعل شدن ناگزیر بخشی از گازها جلوگیری شود.

منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;