یک خاطره دوست داشتنی

مهندس علی اصغر خوب خصلت

عضو هیات مدیره اتحادیه صنف تولید کنندگان و تعمیر کاران صنایع برودتی و تهویه مطبوع تهران و مدرس دانشگاه مدرس آکادمی کاشانه

پنجم اسفند روز مهندس را به حضور تمامی مهندسین صنعتگران که عمل به تعهد جزء جدانشدنی از تفکراتشان می‌باشد تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.


وقتی‌که کوچک که بودم همزمان دوست داشتم هم مهندس باشم هم دکتر اما در زمانیکه جنگ تحمیلی شروع شد منهم در سال 60 سرباز بودم همیشه می‌دیدم که مهندسان طراحی عملیات رزمی و لجستیکی چطور طراحی خاکریز و ایجاد سد و ترمیم شبکه‌های برق و مکانیک و همچنین کنترل نفت و گاز کشور را چطور دقیق بدست دارند و راهبری می‌کنند لذت می‌بردم.


کوچک بودم از پیچیدگی مسائل ریاضی لذت می‌بردم داشتم متوجه می‌شدم که مهندس می‌تواند X‌ها و Y‌های و مجهول‌های ریاضی را پیدا کند لگاریتم و مسائل سیالات را محاسبه کند. ادوات جنگی را طراحی نموده تا مقابل دشمن بایستیم. تا اینکه عزم خود را برای مهندس شدن جزم نمودم. عشق به پیشرفت و رسیدن به مراحل بالاتر در جامعه مهندسی منو وادار کرد که حوزه مطالعاتم را گسترش دهم تا جایی که نوشته‌ها و مقالاتم در بسیاری از مراکز علمی و فنی بکار گرفته می‌شود.


تدوین استانداردهای آموزشی در سازمان فنی و حرفه‌ای در حوزه صنعت، رشته تاسیسات جزء کارهای ماندگارم بود. تدریس و کارهای اجرایی در رشته تاسیسات باعث شد علاوه بر درک دقیق از تعمیرات صنایع برودتی و تهویه مطبوع به محاسبات و طراحی هم رو بیاورم. امروز به دلیل فعالیت‌هایصنفی که در اصناف داشتم بیستمین سال است که عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویهمطبوع و قطعات یدکی تهران هستم. به‌واسطه مهندسی در بیش از 85% شرکت‌های نفت و گاز، پتروشیمی و فولاد در کشورتدریس نموده‌ام.


حضور در سازمان ملل به‌عنوان نماینده بخش صنعت کشور در کنفرانس جهانی حذف گازهای مخرب لایه ازون ماندگار وجاویدان خواهد. دعوت به چهار کنفرانس جهانی سازمان ملل جزء افتخاراتم می‌باشد. به‌عنوان یک مهندس حرفه‌ام را دوست دارم.


هرچند مهندس هم مانند هر سایر افراد خالی از اشتباه نمی‌تواند باشد؛ اما مهندس اگر گاف هم بدهد راهی درست را پیدا خواهد کرد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;