چالش‌های ذهنی یک مهندس

مهندس هاشم هاشمی‌نسب

مدیر روابط عمومی موسسه فنی شاهرخی

بنام خداوند تلاش و موفقیت


ارج و نکوداشت مقام مهندس آن‌چنان‌که شایسته و بایسته بوده صورت نگرفته است. درجه‌ای که مملو از چالش‌های ذهنی و دغدغه‌های کاری است. جایگاهی که تا حد ممکن خالی از حاشیه بوده است.


یک مهندس آن‌قدر چالش‌های ذهنی در کار خود دارد که دیگر اجازه ورود مسائل حاشیه‌ای را به مسیر خود نمی‌دهد.


شاید بسیاری از سیاست پیشگان این را نیک ندانند که وقتی دسته کلنگی در دست می‌گیرند، در حقیقت پیکره ذهنی خانواده بزرگ مهندسی ایران‌زمین را نشانه رفته‌اند، نه زمینی که در مقابل چشم می‌بینند و با حرص و ولع به آن ضربه می‌زنند.


چرا که بعد از آن جامعه مهندسی این مرز و بوم بدون هیچ چشم‌داشت سیاسی و اقتصادی، موظف می‌شوند که از هنر خود استفاده کرده و به‌عنوان‌مثال از زمین برهوت بی حمایتی مسئولین، پالایشگاهی در خورشان ملت ایران بسازند و هر جای که احساس خلأ کردند، پدرانه بار مسئولیت را به‌تنهایی به دوش کشند تا آن زمان که رمانی در مقابل درب پروژه‌ای قیچی شود و تندیس افتخاری بر سکوی میز سیاستمداران اضافه گردد.


نگارنده هیچ قضاوتی ندارد ولی یادآوری اینکه اگر درختی به بار می‌نشیند، نباید از وظیفه خطیر ریشه و تنه استوار آن غافل بود، خالی از لطف نیست.


متأسفانه هیچ‌گاه به ریشه یک گل زیبا و یا درختی تنومند توجهی شایسته به عمل نمی‌آید.


چرا که بنیادی‌ترین تفکرات و محاسبات رشد و بالندگی هر جامعه بر دوش جامعه خطیر مهندسی آن دیار بوده که جا دارد توجه و تقدیری شایسته از آنان صورت گیرد.


از هر چه بگذریم، سخن دوست خوش‌تر است، بر خود لازم می‌دانم که از طرف خود و از جانب خانواده بزرگ شاهرخی، ایام نکوداشت مقام مهندس را بر جامعه عزیز مهندسی ایران عزیز تبریک عرض نموده و موفقیت ملی و افتخارات بین‌المللی را برای همه مهندسان ایرانی آرزو نمایم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;