ایران برنده مناقشه گازی با ترکیه

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه ایران برنده نسبی مناقشه گازی با ترکیه است، گفت: ترکیه به اهدافش در مناقشه دوم گازی هم نمی‌رسد. مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران  با اشاره به اینکه زمان اعلام نتیجه داوری بین مباحث گازی ایران و ترکیه هنوز مشخص نیست، گفت: به دلیل آنکه در دعوای گازی اول نتیجه داوری به نفع ایران اعلام شد شرایط برای اعلام نتیجه دوم نیز تاحد زیادی به نفع ایران خواهد بود و در واقع می‌توان گفت ایران برنده نسبی دعوای گازی با ترکیه خواهد بود.

اواخر سال 93 دیوان داوری بین‌المللی شکایت گازی ترکیه از ایران مبنی بر نامطمئن بودن شرکت ملی گاز ایران در تحویل گاز را رد کرد و بر دفاع انجام شده توسط شرکت گاز صحه گذاشت. مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران پس از این صدور رای اعلام کرد: دعوای بسیار سنگین شرکت بوتاش ترکیه علیه شرکت ملی گاز ایران با تقاضای کاهش در قیمت گاز صادراتی ایران به دلیل نامطمئن بودن شرکت ملی گاز ایران در تحویل گاز و نداشتن گاز کافی برای این منظور، به نفع شرکت ملی گاز ایران به پایان رسید.

عزیز‌الله رمضانی افزود: رای دیوان داوری بین‌المللی متضمن رد کامل ادعای شرکت بوتاش ترکیه و قبولی دفاع‌های انجام شده توسط شرکت ملی گاز ایران است. وی خاطرنشان می‌کند ادعای شرکت بوتاش ترکیه در ژانویه سال ٢٠١٢ میلادی به دیوان داوری بین‌المللی ارجاع شد و در نهایت ١٠ نوامبر ٢٠١٤ میلادی با رای این دیوان به پایان رسید.

 

 

 

 

انتهای پیام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;