یارانه، هووی بهینه‌سازی مصرف انرژی

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اهمیت بهینه‎سازی مصرف انرژی و محدودیت‎های استفاده از ابزارهای قیمتی در بهبود الگوی مصرف، کار بنیادین و ریشه‏‌ای در زمینه فرهنگ‎سازی را لازمه تحقق بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور عنوان کرد.


علی کاردر عصر روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید شرکت‎های بهینه‌سازی مصرف سوخت و نفت خزر با بیان این مطلب افزود: شرکت ملی نفت ایران در مقاطعی سرمایه‎گذاری‎هایی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی کرده است، اما به واسطه فراز و نشیب‌ها این روند پایدار نبوده است.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از «یارانه» به‌عنوان هووی بهینه‎سازی مصرف انرژی یاد کرد و افزود: در این مجال، تاکنون یارانه در گرفتن سهم خود عملکرد بهتری داشته است و امیدواریم شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی بتواند در نهادینه کردن الگوی بهینه مصرف در جامعه موفق باشد.


وی در ادامه به بحث توسعه در خزر اشاره کرد و گفت: با وجود هدفگذاری‎های توسعه‎ای در این عرصه، تاکنون بهره‎برداری از ذخایر هیدروکربوری خزر امکان‌پذیر نشده است و امیدواریم تعاملی که به همت رئیس‌جمهوری و وزیر نفت با جمهوری آذربایجان ایجاد شده است، هر چه زودتر به تشکیل شرکت مشترک و آغاز عملیات اجرایی منتهی شود؛ این مهمترین دستور کار مدیرعامل جدید شرکت نفت خزر خواهد بود.


محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز در این نشست، با ابراز تاسف از محدودیت‎هایی که به دلایل مختلف در استفاده از ابزارهای قیمتی حامل‌های انرژی در کشور وجود دارد، ادامه داد: در چنین شرایطی، بحث فرهنگ‌سازی اهمیت دوچندانی می‌یابد؛ به‌ویژه که در ایران این زمینه فراهم است تا با کمترین هزینه بتوان اقدامات قابل توجهی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی انجام داد.


دلاویز با اشاره به مصرف انرژی در ایران که بیش از چهار برابر میانگین مصرف جهانی و هشت برابر مصرف انرژی در ژاپن است، گفت: حق نداریم ثروتی را که متعلق به نسل‎های آینده است این‌گونه بی‌محابا هزینه کنیم. وی به مباحثی از جمله ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اشاره کرد و افزود: حدود ۲۰ میلیارد دلار پروژه مصوب در شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت موجود است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های این ماده قانونی و تسریع فرآیندها، به تعهدهای خود عمل کنیم.


مراسم معارفه محسن دلاویز به‌عنوان مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و علی اصولی به‌عنوان مدیرعامل شرکت نفت خزر، با حضور علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار شد. در این مراسم از تلاش‎های علی وکیلی، مدیر باسابقه صنعت نفت که در راس شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت مشغول فعالیت بود نیز قدردانی شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;