گرسنگی دائمی برای برق

 

به گزارش تاسیسات نیوز، تلفن های هوشمند، MP3 پلیرها، وسایل الکترونیکی مثل ضربان سنج ها یا ردیاب ها، تجهیزات پزشکی مثل دستگاه های اندازه گیری فشار، دستگاه های تنظیم کننده ضربان قلب یا پمپ های انسولین همه اینها زندگی روزانه ما را ساده تر می کنند. اما گرسنگی دایمی آنها برای برق یک مشکل است. اخیراً راه حل جالب توجهی برای این وسایل پیدا شده است: تامین برق به وسیله انرژی تولیدی از طریق حرکات بدن.

 

 

 

به تازگی دانشمندان KIT سیستم هایی ابداع کرده اند که انرژی بدن را به برق تبدیل می کنند تا برق وسایل برقی پرتابل مثل تلفن های هوشمند یا دستگاه های تنظیم کننده ضربان قلب را تامین کند.

 

 

 

تیم تحقیقاتی دو سیستم ابداع کرده است: یک طرح برای اندام پاینی که از وزن بدن در زمان راه رفتن استفاده می کند. یک بالستک کوچک که با مایع پر شده زیر پاشنه و فرد نصب می شود. تاثیر زمین و حرکت سبب می شود روغن از طریق یک اتصال شیلنگی به عقب پمپ و جلو پمپ شود.





این شیوه بسیار شبیه یک کارخانه برق جزر و مدی مینیاتوری است که خود یک ژنراتور را به کار می اندازد. این کارخانه برق کوچک را می توان در یک کفش ورزشی هم نصب کرد تا سیستم تشخیص عملکرد یا سرعت ان را تامین کند.

 

 

 

 

یک ژنراتور دیگر هم می تواند مثل یک ساعت مچی روی مچ بسته شود. مشکلی که در این زمینه پیش می آید این است که برای راه اندازی ژنراتور، حرکات بسیار گسسته بازو باید به یک حرکت دایمی تبدیل شود. بدین منظور از حالت کاری شبیه یک ساعت اتوماتیک استفاده می شود.





برخلاف چرخش های یک ساعت که انرژی با چرخش جسمی فنرمکاننده ذخیره می شود، یک موتور القایی در این مورد استفاده می شود که در آن یک جزء هم مرکز یک مکنت را در یک کویل عقب و جلو می برد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;