گاز نفس کشید/ خبر خوش گازی!

پس از برخی نگرانی‌هایی که درباره تامین گاز در فصل سرد سال به وجود آمده بود، حالا به نظر می‌رسد که با افزایش جدی ظرفیت ذخیره سازی، این نگرانی به زودی برطرف خواهد شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، ایران به عنوان یکی از اصلی ترین دارندگان ذخایر گازی در جهان، در سال‌های گذشته در کنار صادرات، تمام نیاز داخلی در فصل سرما را نیز با توان داخلی تامین کرده است. با این وجود اما با توجه به افزایش جدی مصرف در زمستان، نگرانی‌هایی درباره تامین گاز به وجود می‌آمد که حالا وزارت نفت از بهبود شرایط در این حوزه خبر داده است.
ذخیره روز: گاز
معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت گفت: برای وزارت نفت تکلیفی دیده شده است که در صورت تصویب آن، مقدار ذخیره‌سازی گاز نسبت به شرایط کنونی، معادل پنج درصد مصرف گاز کشور می‌شود. هم‌اکنون سه میلیارد مترمکعب ذخیره‌سازی از طریق میدان‌های گازی شوریجه و سراجه انجام می‌شود که بر اساس پیش‌بینی‌های در نظر گرفته شده رقم ذخیره‌سازی به ۱۲ میلیارد مترمکعب برسد. به این معنا که ما می‌توانیم بخش قابل‌توجهی از گاز را در شش ماه نخست سال ذخیره‌سازی و در زمستان و زمان برودت هوا از آن استفاده کنیم.
حوزه انرژی امروز دو خبر خوب دیگر نیز داشت. محسن خجسته مهر عصر امروز در حاشیه بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، درمراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت پتروپارس و شرکت تأسیسات دریایی با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران با تصمیم‌گیری وبرنامه‌ریزی به‌موقع وارد فاز اجرایی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به این‌که میدان گازی فرزاد بی، میان ایران و عربستان مشترک است، باواگذاری ساخت این جکت به شرکت تأسیسات دریایی، بسته توسعه میدان گازی فرزاد بی، عملا وارد فاز توسعه شده است.
در کنار آن، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: این شرکت به‌عنوان مجری پروژه پالایشگاه شهید سلیمانی انتخاب شده است و به‌زودی کلنگ این پروژه به زمین خواهد خورد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;