گازرسانی به ۱۱ هزار روستای کشور

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم حدود ۱۱ هزار روستای کشور از نعمت گاز برخوردار شدند و حدود هشت هزار روستای دیگر نیز در ۲ سال آینده از این نعمت بهره مند می‌شوند.


حمیدرضا عراقی عصر چهارشنبه (۱۸ بهمن‌ماه) در مراسم گشایش طرح‌های گازرسانی به پنج روستای سردشت و آغاز عملیات اجرایی در ۲۴۷ روستای آذربایجان غربی گفت: شرکت ملی گاز ایران در دولت تدبیر و امید در این روستاها رفاه به ارمغان آورده و زمینه توسعه را فراهم کرده است.


وی ادامه داد: بر اساس گفته‌های امام خمینی (ره)، وظیفه مسوولان خدمت به محرومان و اتکا به ظرفیت‌های داخلی بوده و شرکت ملی گاز ایران طی سال‌های اخیر با افتخار در این مسیر گام برداشته است.


مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین به پایین بودن میانگین برخورداری استان آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی نسبت به دیگر استان‌های کشور اشاره و اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید بیشترین میزان بودجه در بین استان‌های مختلف به آذربایجان غربی اختصاص یافته است.


عراقی تصریح کرد: هم‌اکنون ۵۱ درصد آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی برخوردار است و با افتتاح‌هایی که در دهه فجر امسال در سطح این استان انجام شد، این رقم به ۵۹ درصد رسید. وی ادامه داد: با پایان برخی دیگر از طرح‌های گازرسانی که در ایام دهه فجر امسال کلید خورد، میزان برخورداری از گاز در آذربایجان غربی به ۷۴ درصد می‌رسد.


عراقی با اشاره به اینکه میزان برخورداری از گاز طبیعی در شهرهای استان ۹۸ درصد و در روستاها نیز ۷۶ درصد است، گفت: روستاهایی که امکان گازرسانی به آنها وجود داشته باشد در صورت تخصیص اعتبار لازم در ۲ سال آینده به شبکه گازرسانی متصل می‌شوند.


افتتاح ۲۶۷ طرح گازرسانی در گلستان


مدیرعامل شرکت گاز گلستان از افتتاح و کلنگ‌زنی تعداد ۲۶۷ طرح گاز رسانی در استان خبر داد. صفرعلی جمال لیوانی افزود: از مجموع این طرح‌ها ۱۰۴طرح مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و ۱۶۳ طرح نیز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.


وی همچنین گفت: از ۱۰۴ طرح گازرسانی تعداد ۱۴ طرح روستایی بوده و ۹۰ طرح صنعتی است. با افتتاح این طرح‌ها ۹۲۶۰ نفر از هم استانی‌ها از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.


جمال لیوانی افزود: از طرح‌های کلنگ‌زنی نیز ۲۱ طرح روستایی و ۱۴۲ طرح صنعتی است.وی افزود: ۱۰۰درصد جمعیت شهری و ۹۴ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;