کولر صنعتی ابزار لازم برای تهویه سالن‌های بزرگ

تاسیسات نیوز: کولر صنعتی سالها است که در مکان‌های بزرگ و صنعتی جایگزین کولرهای معمولی شده است. این دستگاه به صورتی طراحی شده که قدرت و توان تهویه و خنک کردن محیط‌های بزرگ را دارد. ساختار و تجهیزات بکار گرفته شده در این کولر با انواع غیر صنعتی متفاوت است.
کولر اکسیال از کولرهای صنعتی با کارایی بالا
فن و کولرهای آبی که در گذشته داخل سالن‌ها و مکان‌های بزرگ قرار داده می‌شد، کیفیت بالایی در ایجاد هواسازی و تولید سرما نداشت. در حال حاضر دو نوع کولر صنعتی  در بازار موجود است که به نام‌های اکسیال و سانتریفیوژ شناخته می‌شود.
کولر صنعتی به دلیل عملکرد بسیار قوی به عنوان سیستمی با کاربرد بالا شناخته می‌شود. در هر منطقه با هر نوع  آب و هوایی، در مراکز صنعتی و یا سالن‌های بزرگ نیاز به تهویه و سرمایش وجود دارد. البته آب و هوا و نیازهای محیط کار در انتخاب نوع کولر تاثیر گذار است. این ابزار را از تولید کننده شناخته شده که کولرهای خود را با تضمین کیفیت به بازار عرضه خریداری نمایید.
یکی از نام‌های آشنا در بازار کولر صنعتی کولر آکسیال است. این کولر شباهت‌های بسیار زیادی با کولرهای آبی قدیمی دارد. فن این ابزار با کمک موتور بسیار قوی که در این دستگاه قرار گرفته به چرخش در می‌آید. جریان هوا و سرعت دستگاه به راحتی قابل تنظیم است و در مکان‌های مختلف و با توجه به شرایط می‌توان آن را تغییر داد. جریان آب در این کولر و تبخیر آن موجب تولید سرمایش می‌شود. علت نامگذاری این مدل کولر استفاده از موتور اکسیال است. این موتور عملکرد بالایی دارد و با مصرف انرژی کمتر جریان هوای بیشتر را تولید می‌کند. فن‌های این دستگاه به صورت محوری جریان هوا را منتقل می‌کنند.
زمانی که از کولر صنعتی اکسیال در سالن‌های بزرگ استفاده کنید، دیگر نیاز به کانال کشی نخواهید داشت. این دستگاه سرمایشی قدرت تولید سرما به شکل نقطه‌ای در سالن‌های بزرگ را دارد. این کولر دارای تنظیمات پیشرفته ای است و با توجه به مکان مورد استفاده توانایی تغییر دور فن را خواهید داشت. کولرهای نسل قدیم عموما دارای صدا هستند، ولی کولر صنعتی اکسیال صدای بسیار جزیی دارد. در سالن‌های عظیم صنعتی صدایی که از کولر به گوش می‌رسد، بسیار جزئی می‌باشد.

اساس کار کولر صنعتی سانتریفیوژ چیست؟
کولر صنعتی سانتریفیوژ از دستگاههای خنک کننده و تهویه هوا می‌باشد. این وسیله در مکان‌های بزرگ و صنعتی که دارای رطوبت و دمای زیاد باشند استفاده می‌گردد. با استفاده از این کولر صنعتی می‌توان در انواع محیط‌ها که فشار هوای متغیری را تجربه می‌کنند با تغییر مناسب سرعت و انرژی محیط را خنک نگه داشت. تجهیزات متفاوتی اعم از فن‌های سانتریفیوژ با شکل‌های مختلف در این ابزار وجود دارد. فن‌هایی که در این کولرها بکار گرفته می‌شود هوا را به صورت دورانی حرکت داده و توانایی انتقال حجم ثابتی از هوا را دارد.
قطعات متفاوتی در کولر صنعتی سانتریفیوژ استفاده می‌شود و در تجهیز صنعت ایرانیان قطعات اصل و با کیفیت در تولید این کولرها بکار برده می‌شود. در تولید این دستگاه به درخواست مشتریان توجه می‌شود و تغییرات مورد نظر آنها در دستگاه اعمال می‌گردد.


اساس کار کولر صنعتی سانتریفیوژ چیست؟

قدرت بالای فن صنعتی در جابجایی هوا
فن صنعتی بر خلاف هواکش‌های معمولی قدرت بالایی داشته و برای جابجایی هوا در مکان‌های بزرگ استفاده می‌شود. معمولا فن صنعتی با کارایی متفاوت تولید می‌گردد و دارای نام‌های مختلفی است. فن سانتریفیوژ  هوا را به قسمت مرکز محفظه کشانده و از بخش مرکزی به سمت بیرون پرتاب می‌کند. فن اسکرول به شکل مارپیچ است و هوا در این مارپیچ به سمت داخل کشیده می‌شوند. ساده ترین نوع هواکش انواع محوری است که از یک سمت به طرف دیگر فن حرکت می‌کند.
در شرکت مهر تجهیز ایرانیان به عنوان بزرگترین تولید کننده کولرهای صنعتی و انواع فن صنعتی، محصولاتی همچون اگزاست فن، سیکلون، فن آکسیال، فن تونلی، فن سانتریفیوژ، هواکش سیرکوله و انواع هواکش گلخانه تولید می‌شود. محیط‌های سربسته متعدد اعم از کارخانه‌های صنعتی نیاز به تهویه هوا دارند. وجود آلاینده‌های متعدد در هوای کارخانه‌ها موجب شده تا فن صنعتی بسیار قوی برای جایگزین کردن هوای پاک بکار گرفته شود.

                               قدرت بالای فن صنعتی در جابجایی هوا

فن صنعتی علاوه بر جابجایی هوا برای کاهش رطوبت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مکان‌هایی مانند استخرها که آب و بخار وجود دارد از فن‌های قوی استفاده می‌کنند.کولر صنعتی و فن صنعتی از جمله ابزارهای لازم برای مکان‌های صنعتی و  یا غیر صنعتی وسیع است. سالن‌های ورزشی یا حسینه‌ها و مساجد بزرگ برای خنک کردن یا تهویه هوا به ابزار قدرتمند  نیاز دارند. به همین دلیل از خریداران همیشگی این دستگاه‌ها هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;