کنترل کننده هوشمند همه کاره در خانه

پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش‌محور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهیدچمران اهواز موفق به طراحی، ساخت و عرضه به بازار دستگاه کنترل کننده هوشمند همه‌کاره شدند.
به گزارش تاسیسات نیوز، نیما برمک، مدیر این شرکت دانش‌بنیان دراین خصوص گفت: «کنترل‌کننده هوشمند همه‌کاره» (Vmote۲) یکی از محصولات خانه‌های هوشمند است که با داشتن حسگر نور، دما، رطوبت، فرستنده، گیرنده‌های مادون‌قرمز و فرکانس‌های رادیویی می‌تواند نیازهای مختلف کاربران را برطرف کند و قابلیت افزودن سنسورهای محیطی دیگر را نیز دارا است.
وی افزود: دستگاه «کنترل‌کننده هوشمند همه‌کاره» قابلیت این را دارد که شرایط نوری محیط را بسنجد و دستگاه‌های مختلف کنترل شونده با مادون‌قرمز مانند کولرهای ریموت دار و تلویزیون و ریسه‌های ریموت دار و دستگاه‌های با ریموت رادیویی با فرکانس‌های ۴۳۳ و ۳۱۵ مگاهرتز ASK مانند در پارکینگ، پریز، کلیدهای ریموت‌دار، پرده و کرکره برقی را بر اساس دستورات کاربر، کنترل کند.
برمک اضافه کرد: قابلیت اجرای دستور صوتی فارسی بوسیله موبایل، گزارش عملکرد بصورت دسته‌بندی، امکان زمان‌بندی فعالیت‌ها با تقویم شمسی، امکان تعریف دسته‌ای از دستورات دلخواه (سناریو)، نصب و راه‌اندازی آسان توسط QRcode، مدیریت کاربری بسیار قوی و اعمال سطح دسترسی، بروزرسانی از راه دور و قابلیت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی بر اساس شرایط محیطی از قابلیت‌های این دستگاه است.
مدیر این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: ارائه گزارش از فعالیت‌های انجام‌شده با جزئیات کامل به صاحب دستگاه و کاربرانی که صاحب دستگاه تعیین کرده است از دیگر قابلیت‌های دستگاه است.
بر اساس اعلام وزارت علوم، وی در پایان گفت: ارتقای سیستم دستگاه کنترل‌کننده هوشمند همه‌کاره از برنامه‌های مهمی است که در حال انجام آن هستیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;