کنترل نقشه‌های ساختمانی در همدان به سازمان نظام مهندسی واگذار می شود

 

 شهردار همدان از واگذاری کنترل نقشه‌های ساختمانی به سازمان نظام مهندسی استان همدان تا پایان بهمن ماه امسال خبر داد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، سید مسعود عسگریان در جلسه ای با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان افزود: در راستای اجرای آیین‌نامه اجرایی ماده 33 قانون نظام مهندسی ساختمان، کنترل نقشه‌های ساختمانی تا پایان بهمن ماه سال جاری به سازمان نظام مهندسی واگذار می‌شود.

عسگریان ادامه داد: فرآیند انتقال با هماهنگی کامل معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و سازمان نظام مهندسی انجام می‌شود تا روند انتقال به صورت مطلوب صورت پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه در امر واگذاری نباید از کیفیت و کنترل‌های لازم کاسته شود، اظهار داشت: واگذاری کنترل نقشه‌های ساختمانی به استناد آیین‌نامه اجرایی ماده 33 قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام می‌شود.

شهردار همدان در این خصوص توضیح داد: مالکان برای اخذ پروانه ساختمانی به شهرداری مراجعه و پس از تشکیل پرونده، نقشه معماری به معاونت شهرسازی و معماری ارائه و پس از کنترل ضوابط شهرسازی در این حوزه، نسبت به صدور موافقت اصولی ساخت اقدام و مالک نسبت به پرداخت عوارض پروانه ساختمانی اقدام می کند.

عسگریان یادآور شد: پس از آن مالک نقشه‌های سازه، مکانیک و برق را به سازمان نظام مهندسی ساختمان ارائه می‌کند و سازمان برابر مقررات ملی ساختمان نسبت به کنترل نقشه‌ها حداکثر ظرف مدت یک ماه اقدام و پس از تأیید نهایی برای صدور پروانه ساختمانی به شهرداری معرفی می‌شود.

نیروی انسانی برای کنترل نقشه‌های ساختمانی فراهم شده است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان نیز با قدردانی از همکاری شهرداری همدان در این واگذاری گفت: این سازمان با برگزاری جلسات کارشناسی آمادگی لازم را برای انتقال کنترل نقشه‌های ساختمانی دارد و در این راستا زمینه‌های لازم از جمله امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی فراهم شده است.

یدالله شاهوردی افزود: تاکنون کنترل نقشه‌های ساختمانی توسط شهرداری و رعایت مقررات ملی ساختمانی در شهر همدان به بهترین نحو باعث شده این ‌شهر از شهرهای مطرح کشور باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان نیز هدف از اصلاح روند کنترل نقشه‌ها را اجرای قانون و آیین‌نامه اجرایی ماده 33 اعلام کرد و افزود: بر اساس این قانون کنترل ضوابط شهرسازی به عهده شهرداری‌ها و کنترل ضوابط و مقررات ملی ساختمان به عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

به گزارش مهر فرزاد تیموری افزود: در حال حاضر نقشه‌های معماری، سازه، برق و مکانیک در معاونت شهرسازی شهرداری کنترل می شود که با به کارگیری مهندسین مجرب نقشه‌های باکیفیت و مطابق با ضوابط و مقررات در حال تهیه و تصویب است.

وی اظهار امیدواری کرد: با انتقال کنترل نقشه‌ها به سازمان نظام مهندسی تداوم کیفیت نقشه‌ها و مشارکت فعال مهندسین طراح عضو سازمان نظام مهندسی در قالب دفاتر طراحی مهندسی محقق شود.

وی گفت: باید در راستای تکریم ارباب رجوع نسبت به ایجاد دفاتر تسهیل و تصدی‌گری صدور پروانه اقدام شود تا از طریق این دفاتر تمام مراحل اخذ پروانه ساختمانی و پایان‌کار ساختمانی انجام شود.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;