کنترل ترافیک کارآمدتر می شود

به گزارش تاسیسات نیوز، در شبکه های اطلاعاتی امروزی، تجزیه و تحلیل ترافیک – تعیین مسیرهای شلوغ و علت آن – معمولاً توسط کامپیوترها در شبکه ها انجام می شود؛ این برنامه ها تلاش می کنند از زمان هایی که بسته های اطلاعاتی مختلف به مقصدشان می رسند، وضعیت شبکه را نتیجه گیری کنند.

 

 

 

حال اگر مسیریاب های داخل شبکه شرایط خود را گزارش کنند، آنالیز شبکه بسیار دقیق تر و کارامدتر می شود و اپراتورها می توانند سریع تر مشکلات را حل کنند. بدین منظور، سازندگان مسیریاب ها تجهیزات خود را مجهز به شمارشگرهایی کرده اند که می تواند تعداد بسته های اطلاعاتی که یک مسیریاب در فاصله زمانی مشخص پردازش می کند را گزارش کند.

 

 

 

شمارش عدد خام به مسیریاب یک مدار کنترل هدفمند برای هر اندازه گیری جدید می دهد. محققان اخیراً روش جدیدی برای کنترل شبکه ابداع کرده اند که انعطاف پذیری بالایی در جمع آوری داده ها فراهم می سازد و در عین حال پیچیدگی مدار مسیریاب و تعداد سرورهای تحلیل خارجی را پایین نگه می دارد.

 

 

 

سیستم شامل یک زبان برنامه نویسی است که اپراتورهای شبکه را قادر به مشخص کردن طیف وسیعی از وظایف کنترل شبکه و مجموعه کوچکی از اجزای مدار ساده می سازد که می تواند هر وظیفه مشخص در زبان را اجرا کند. شبیه سازی ها با استفاده از آمارهای ترافیکی مرکزی داده های واقعی نشان می دهد در موقعیت مرکز داده ها، این سیستم جدید تنها به یک سرور آنالیز داده ها برای هر 40 یا 50 سرور نیاز دارد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;