کم کردن هزینه سرمایش با سیستم جدید

به گزارش تاسیسات نیوز، گوگل اخیراً سیستم DeepMind خود را برای دیتاسنترهای غیرفعال خود راه اندازی کرده و هزینه خنک کردن این تاسیسات را به شدت کاهش داده است.

 

 

 

 

جی میل، یوتیوب و گوگل سرچ مقدار قابل توجهی برق مصرف می کند و در حالی که گوگل به شدت روی ساخت سرورها، سیستم های سرمایش و منابع انرژی خود برای کارامدتر کردن و سبزتر کردن هرچه بیشتر آن سرمایه گذاری می کند، همیشه جا برای بهبود هست. مخصوصاً وقتی با توجه به تعاملات پیچیده بین تجهیزات، محیط و پرسنل در یک دیتاسنتر اجرای کارامد سیستم های سرمایش صنعتی سخت است.

 

 

 

 

برای در نظر گرفتن همه عواملی که یک اپراتور انسانی یا مهندسی سنتی ممکن است در آن دخیل باشد، تیم DeepMind را به کار گرفت و نتیجه کاهش قابل توجه در مصرف برق برای سیستم های سرمایشی مرکز بود.

 

 

 

 

راندمان با نسبت مصرف انرژی واحد IT در مقایسه با کل ساختمان – معیاری به نام اثربخشی مصرف برق (PUE) اندازه گیری شد. شبکه های DeepMind با داده های موجود شامل دما، برق و سرعت پمپ تغذیه و سپس روی میانگین PUE تمرکز شد، در حالی که سایر سیستم ها داده ها را به منظور پیش بینی عواملی مثل فشار و دما تحلیل و سیستم های سرمایش را طبق آن تنظیم کردند.

 

 

 

 

با رسم نمودار PUE، اثربخشی DeepMind بسیار مشخص است: وقتی کنترل های ماشین روشن بود، سایت کاهش 40 درصدی در برق مصرفی برای سرمایش و یک کاهش 15 درصد ی در کل PUE به خود دید که رکورد جدیدی برای کمترین PUE به شمار می آید.

 

 

 

 

گوگل برای گسترش سیستم خود در سراسر تاسیساتش و نیز چگونگی رسیدن به کاهش مصرف انرژی و بقایای زیست محیطی برنامه ریزی می کند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;