کشوری سبز بنام بریتانیا

به گزارش تاسیسات نیوز، بریتانیا در نظر دارد وابستگیش به نفت و گاز، به ویژه گازی که از روسیه وارد می شود را کاهش دهد.


مدتهاست بریتانیا در تلاش است خود را به عنوان کشوری سبز به جهانیان معرفی نماید. رسانه های داخلی نیز در گزارش های خود با افتخار به افزایش تولید برق توسط تاسیسات بادی و خورشیدی نسبت به نیروگاه های هسته ای اشاره دارند.


ماه گذشته نیز شرکت توزیع گاز کادنت اعلام کرد بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار (۹۰۰ میلیون پوند) برای احداث نخستین شبکه تاسیسات سوخت هیدروژن سرمایه گذاری خواهد کرد. تمامی شواهد حاکی از این است که بریتانیا در نظر دارد وابستگیش به نفت و گاز، به ویژه گازی که از روسیه وارد می شود را کاهش دهد.


طبق گزارش موسسه مهندسی مکانیک بریتانیا، یکی از گزینه های پیشنهادی برای کاهش وابستگی کشور به واردات گاز، استفاده از هیدروژن تولید شده در تاسیسات باد و خورشید و ذخیره سازی آن در شبکه های گازی است که متعاقبا می تواند به عنوان سوختی با حداقل آلایندگی در سیستم حمل و نقل، تولید برق و سایر صنایع استفاده شود.


به گفته مقامات بریتانیایی، کاهش هزینه های تکنولوژی بادی و خورشیدی یکی از مهم ترین دلایل روی آوردن به این نوع سوخت است، اما ارتقاء تکنولوژی های مرتبط با سوخت هیدروژن نیازمند گذشت زمان و سرمایه گذاری مناسب است که با وجود گاز ارزان قیمت، به این زودی میسر نخواهد شد.


محققان موسسسه مهندسی بر این باورند افزایش واردات LNG آمریکا مانعی جدی بر سر راه توسعه این فناوری به حساب می آید و به نظر می رسد این کار با هدف خاصی صورت می گیرد: بریتانیا مقصد مناسبی برای محموله های LNG آمریکاست زیرا نسبت به بازارهای آسیایی نزدیک تر بوده و از سوی دیگر، این کشور درنظر دارد منابع عرضه گاز را تغییر دهد.


علاوه بر آن، تولید برق از طریق هیدروژن، روشی است که باید با گذشت زمان خود را به اثبات برساند، اما گاز نیازی به این کار ندارد: هم ارزان است و هم فراوان. به همین دلیل نیز می تواند تلاش های محققان را زیر سوال برده و یکبار دیگر توانمندیش را به رخ بکشاند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;