کرونا ۹/۵ درصد مصرف برق را افزایش داد

روند مصرف برق در کشور گرچه نسبت به یکشنبه که مرز چهل هزارمگاوات را گذراند، کاهش یافته اما نسبت به سال گذشته با افزایش ۹.۵ درصدی همراه است.

به گزارش تاسیسات نیوز،‌ براساس تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، میزان مصرف کشور روز گذشته به ۳۹ هزار و ۲۶۴ مگاوات رسید این میزان گرچه نسبت به یک شنبه گذشته که چهل هزار و ۲۵۱ مگاوات بود کاهش نشان می دهد اما نسبت به مدت مشابه پارسال که ۳۵ هزار و ۸۷۳ مگاوات بود افزایش یافته است.
بررسی روند مصرف  در اردیبهشت ماه پارسال بیانگر آن است که میزان مصرف  از ابتدای اردیبهشت ماه تا نهمین روز آن بین حداقل ۳۳ هزار تا حداکثر۳۵ هزار مگاوات بوده و در این بازه زمانی هیچگاه به بیش از ۳۶ هزار مگاوات نرسیده بود. اما امسال در فاصله زمانی ابتدای اردیبهشت تا روز نهم آن روند مصرف از حداقل ۳۷ هزار مگاوات آغاز شده تا در روز ششم اردیبهشت به بیش از چهل هزار مگاوات رسیده است .
روند مصرف برق گرچه از روز ششم اردیبهشت ماه کمی کاهش یافته اما نسبت به مدت مشابه پارسال همچنان افزایشی بوده و در بازه ۳۹ هزارمگاواتی باقی مانده است.
روند افزایشی مصرف برق در شرایطی است که کشورمان از اسفندماه پارسال با شیوع گسترده بیماری کرونا مواجه شده و در این اثر بسیاری از کسب و کارها با رکود مواجه شدند.
اما بعد از تعطیلات نوروز پیش بینی ها حاکی از آن بود که با فروکش کردن موج بیماری در اردیبهشت ماه روند مصرف برق افزایشی شود که اطلاعات مصرف بیانگر تایید این پیش بینی است.
گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران بیانگر آن است که میزان مصرف برق صنایع نیز در نهمین روز اردیبهشت ماه به چهار هزار و ۸۴۹ مگاوات رسید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;