کرونا مصرف بنزین نوروزی را نصف کرد

شیوع بیماری کرونا و الزام مردم به ماندن در خانه و عدم سفر برای قطع زنجیره بیماری، مصرف بنزین را به کمتر از نصف کاهش داشت.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، در حالی که مصرف بنزین بنا به گزارش ها در ۴ روز اول سال ۱۳۹۸ در حدود ۱۰۰ میلیون لیتر در روز بود، این آمار در ۴ روز اول نوروز ۱۳۹۹ به ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر در روز کاهش یافته است.
بر اساس گزارشات اعلام شده، میزان مصرف روزانه بنزین را ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر اعلام شده است.
این در شرایطی است که پیش از شیوع بیماری کرونا پیش بینی می شد با لحاظ رشد مصرف سالانه، مصرف بنزین در ۴ روز اول امسال به حدود ۱۰۵ میلیون لیتر در روز برسد.
مقایسه میزان مصرف بنزین در ۴ روز اول نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که مصرف بنزین حدود ۴۶.۵ درصد کاهش یافته است.از سوی دیگر، بررسی ها نشان می دهد که میانگین مصرف بنزین در ۴ روز اول سال ۱۳۹۷ نیز حدود ۹۸ میلیون لیتر در روز بوده است.
فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با اشاره به آخرین میزان مصرف بنزین در کشور گفته است: از ۲۹ اسفند ماه تا پایان روز چهارم فروردین متوسط مصرف بنزین در کشور بیش از ۴۶ میلیون لیتر در روز بوده است.
وی با بیان اینکه با توجه به میزان مصرف بنزین در اسفند ماه که حدود ۷۰ میلیون لیتر در روز بوده می‌توان گفت که اکنون میزان مصرف کاهش محسوسی پیدا کرده است، تصریح کرده است: عمده‌ترین دلیل این مساله شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد خودروها و همچنین اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین بوده است. آمارها نشان می دهد که در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ نیز مصرف بنزین نزولی بوده است؛ این موضوع از زمان اعلام شیوع بیماری کرونا در کشور آغاز شد.
در این خصوص ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۸ کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفته بود: پیش‌بینی ما این بود که مصرف بنزین در روزهای پایانی سال حداقل به ۹۵ میلیون لیتر برسد که این رقم با کاهش ترددهای درون‌شهری و برون‌شهری، از ابتدای اسفندماه به‌طور میانگین به روزانه ۶۸ میلیون لیتر رسیده است.
وی عنوان کرده بود: مقدار مصرف گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) در کشور نیز به‌طور میانگین روزانه حدود ۲۵ میلیون مترمکعب بوده است. این رقم که پیش از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین ۱۹ میلیون مترمکعب در روز بود، پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین روزانه ۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است
منبع خبرآنلاین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;