کرمان رتبه برتر رعایت مقررات ملی ساختمان

به گفته رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کرمان، این استان سال گذشته موفق به دریافت رتبه برتر رعایت مقررات ملی ساختمان کشور شد که نظر به زلزله خیزی مناطق مختلف استان این موفقیت می تواند در بالا بردن ضریب مقاومت و استحکام سازه ها موثر باشد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، علیرضا گلستانی شامگاه پنجشنبه در حاشیه افتتاح نخستین مرکز پژوهشی بتن تازه و سخت شده در کشور در نظام مهندسی شهرستان رفسنجان بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان، در سال قبل با توجه به بررسی های وزارت راه و شهرسازی رتبه برتر کشور در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان را کسب کرد.
وی با اشاره به اینکه این سازمان در استان کرمان ۱۳ هزار عضو دارد افزود: کسب رتبه برتر ناشی از این است که مهندسان ما وظایف خود را به خوبی انجام می دهند.
گلستانی تصریح کرد: در سطح استان کرمان باتوجه به وجود حساسیت هایی از جمله بحث زلزله خیز بودن این استان و رخدادن زلزله های بم، زرند و گلباف؛ موجب شد مردم در ساخت و سازهای خود حساسیت بیشتری داشته باشند و بهتر انجام دهند.
وی اظهار کرد: استانداردهای ما در احداث بنا مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی ساختمان است که وضعیت رعایتی این مباحث در هر شهری با بازدید های میدانی رصد می شود و این مباحث همچنین توسط وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور در همه استان ها کنترل می شود و استان کرمان در ۹۰ درصد شاخص ها از جمله شاخص های بتن و سیمان، مصالح و بالای ۹۰ درصد  استانداردها رعایت شده است.
گلستانی  خاطرنشان کرد: همچنین در استان کرمان در حوزه محصولات صنعت و ساختمان مثل سیمان به وضعیتی رسیدیم که از کیفیت خوب برخوردار است و مازاد تولید را داریم و سه کارخانه این استان محصولات مازاد خود را به خارج از استان ارسال می کنند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کرمان عنوان کرد: سیمان ماهان، سیمان ممتازان و سیمان کرمان سه کارخانه تولید سیمان در سطح استان هستند که محصولات با کیفیت را تولید می کنند.
وی در ادامه فعالیت های سازمان به بحث نحوه  ارتباط مالک با ناظر اشاره کرد و گفت: ارتباط مالی مالک و ناظر از حیث  قانون باید قطع شود برای اینکه نمی شود فردی کسی را ناظر بر عملکرد خود انتخاب کند و بر آن اساس پرداخت مالی هم داشته باشد امیدواریم که این مساله نیز حل و این ارتباط قطع شود و ناظر از طریق سازمان معرفی شود.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;