کتاب دستورالعمل طراحی و اجرای سیستم ساختمانی سبک فولادی رونمایی شد

دستورالعمل طراحی و اجرای سیستم ساختمانی سبک فولادی

کتاب دستورالعمل طراحی و اجرای سیستم ساختمانی سبک فولادی در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان شیراز رونمایی شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، دکتر محمدحسن فلاح، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز که مدیریت تیم تدوین این کتاب را بر عهده داشت در این مراسم ضمن تاکید بر نقش ورق‌های فولادی سردنورده شده در آینده صنعت ساختمان گفت: الگوهای سنتی ساخت و ساز، به مصالح و منابع بیشتری نیاز دارند و دورریخت بیشتری برجای می‌گذارند که همه اینها به محیط زیست آسیب جدی وارد می‌کند. روش‌های قدیمی به دلیل ایجاد آلودگی صوتی، آلودگی هوا و ترافیک، با الگوهای توسعه پایدار در تضاد هستند و از این رو لازم است تا فعالان صنعت ساختمان به سمت استفاده از الگوهای جدید بروند.

 

وی افزود: در حال حاضر صنعت ساختمان 40 درصد منابع و انرژی جوامع را به خود اختصاص داده است. پس ضرورت دارد تا با استفاده از مواد کیفی‌تر بهره‌وری را افزایش دهیم. فولاد ماده‌ای است که می‌تواند برای کاهش مصرف مورد استفاده قرار گیرد. این ماده، قابلیت بازیافت دارد و انرژی مورد نیاز برای بازیافت آن به مراتب کمتر از انرژی مورد نیاز برای استخراج دوباره‌اش از معادن است.

 

او در توضیح کاربردهای جدید نوردهای سرد فولادی گفت: پیش از این طراحان مجبور بودند متناسب با قطعات موجود در بازار طراحی کنند اما ورق‌های فولادی این امکان را در اختیار طراحان ساختمان قرار می‌دهد تا پس از طراحی بنا، با آزادی عمل بیشتری اقدام به سفارش قطعات مورد نیاز خود کنند. با توجه به تکنولوژی‌های موجود، به راحتی می‌توان بر اساس نیاز و سفارش مشتری، قطعات فولادی را تولید و اجرا کرد.

 

این استاد دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز در ادامه گفت: اجرا و نصب قطعات فولادی سرد نوردشده، بسیار ساده است؛ به نحوی که با ابزارهای ساده می‌توان آنها را نصب کرد. این مزیت سبب می‌شود، روند ساخت کوتاه‌تر شود و بازگشت سرمایه با سرعت بیشتری صورت گیرد. سبک بودن و پیش‌ساخته بودن این قطعات در صنعتی‌سازی ساختمان به ما کمک زیادی می‌کند.

 

دستورالعمل طراحی و اجرای سیستم ساختمانی سبک فولادی LSF) Light Steel Frame) برای نخستین بار در کشور تدوین شده است. این طرح پژوهشی کاربردی توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به دانشگاه شیراز سفارش داده شده بود و هم اکنون در نشریه های شماره 612 و 613 این معاونت به صورت رسمی ابلاغ شده است.

 

در ادامه مراسم حجت‌اله شریفی، مدیر فروش و بازاریابی گروه صنعتی هفت الماس به عنوان حامی انتشار این کتاب به سوابق این گروه در صنعت فولاد اشاره و از تلاش پژوهشگرانی که در تدوین این کتاب نقش داشتند تشکر کرد.

 

شریفی گفت: کارخانجات گروه صنعتی هفت الماس در سال 1382 افتتاح و در سال 1387 به بهره‌برداری رسید. هفت الماس علیرغم عمر کوتاهی که در صنعت فولاد دارد اما در همین مدت کوتاه گام‌های بزرگ و مهمی را برداشته و به بزرگترین تولیدکننده ورق گالوانیزه کشور تبدیل شده است.

 

ظرفیت تولید این گروه در حال حاضر ماهیانه 30 هزار تن است که بر اساس پیش‌بینی‌ها تا دو ماه دیگر به 60 هزار تن افزایش پیدا می‌کند. در پایان این مراسم، دفتر شیراز شرکت هفت الماس به عنوان مرکز فروش این شرکت در جنوب کشور، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;