شماره مهر مجله «ساختمان» منتشر شد

به گزارش تاسیسات نیوز، عنوان سرمقاله شماره جدید این نشریه «سازنده پاسخگو؛ کیمیای ناپیدای صنعت ساخت و ساز» است که در بخشی از آن آمده است: «سازنده پاسخگو سالهای سال است که از زمزمه فلان همایش و تریبون به فریاد بی پاسخ مصرف کننده ای رسیده که باید بیشترین پول را برای کیفیتی پرداخت کند که هیچ سازندهای حاضر به ضمانت آن نیست.»

 

در بخش تشکل ها و اصناف در مطلبی با عنوان «رکود بر دوش ساخت و ساز سنگینی می کند» به مسئله رکود در بازار خرید و فروش مسکن و تاثیر آن بر کیفیت ساختمان های در حال احداث اشاره شده است.

 

«دولت برای تامین مسکن هیچ برنامه ای ندارد» عنوان مطلب دیگری است که در آن ضمن گفتگو با مدیر گروه سیاستگذاری مسکن دانشگاه علم و صنعت، سیاست فعلی وزارت راه و شهرسازی در افزایش وام خرید با سیاست های کلی و بسته خروج از رکود دولت در تناقض عنوان شده است.

 

«انعقاد تفاهم نامه همکاری میان انجمن بتن ایران و مجتمع رسانه ای ساختمان» و «بتن، مصالح قرن» از دیگر مطالب این بخش است.

 

در بخش نظام مهندسی این نشریه یادداشتی با عنوان «امیدواری هایی برای اصلاح نام و نشان یک شناسنامه» به قلم دکتر منوچهر شیبانی اصل، مدیرکل دفتر تشکل های فنی و حرفه ای وزارت راه و شهرسازی درج شده است.

 

«مشکلات نظام مهندسی استان ها از نگاه ترکان»، «چه زیرساخت هایی برای اجرای واقعی شناسنامه فنی ملکی لازم است؟» و «مردم با حقوق خود آشنا نیستند» از دیگر مطالب این بخش است.

 

در بخش انبوه سازان این مجله گزارشی از مجمع عمومی انبوه سازان با عنوان «انبوه سازان از چالش های خود گفتند» درج شده که در آن سخنان انبوه سازان در مورد مشکلات پیش رو و راه حل های آن بیان شده است.

 

«چطور از رکود خارج شویم؟» و «کاهش قیمت تمام شده امکان پذیر است» عناوین دیگر مطالب این بخش است.

 

گفتنی است در بخش مهندس فروش پروژه ها مطالبی با عناوین «مدیریت کیفیت، راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی»، «هتل چینی» و «ساختمان لاغر اندام» منتشر شده است.

 

«بنگاهداران متخصص در راهند» عنوان گفتگوی ماهنامه «ساختمان» با حسام عقبایی، رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران است که در بخش املاک و مستغلات درج شده است.

 

لازم به ذکر است «شهرهای ارگانیک»، «زادگاه اروپای شرقی»، «360 درجه در نیویورک» و «آب بندی بتن با استفاده از تکنولوژی مواد نفوذگر کریستال شونده» از مطالب بخش تکنولوژی ساخت است.

 

«تاثیرات رکود تورمی بر کیفیت تولید داخلی» عنوان مطلب دیگری در بخش تکنولوژی ساخت است که در آن ضمن گفتگو با چند تن از روسای انجمن های تولیدکننده تاثیر رکود تورمی بر کاهش کیفیت تولیدات داخلی مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در بخش معماری و دکوراسیون نیز مطالبی با عناوین «البحار ساختمانی برای جهنم»، آثار سابقا ملی ایران»، «درس تاریخ در گودین تپه»، «کافه گلدانی»، «خانه چند بار مصرف» و «کاخ نشینان روستایی» منتشر شده است.

 

«فناوری های نوین، پشت سد رکود» عنوان گفتگوی ماهنامه ساختمان با رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بخش راه و شهرسازی است.

 

همچنین در این بخش مطالب دیگری با عناوین «گذری بر دفاتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی»، «کلید توسعه شهرهای جدید چیست؟» و «منفی ترین بازار سرمایه گذاری 93 » درج شده است.

 

براساس این گزارش در بخش شهرداری و شورای شهر این ماهنامه گفتگویی با معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با عنوان «توسعه دهندگان اهرم توسعه صادرات خدمت مهندسی» درج شده است.

 

گفتنی است «سازنده پاسخگو نیست» عنوان دیگر مطلب بخش راه و شهرسازی است.

 

«دلهره بر فراز اقیانوس»، «صرفا جهت اطلاع»، «دوبی، پشت پرده»، «جهان در یک نگاه»، «دیوار تصفیه کننده بدن»، «زیر پونز» و«ربات خانه ساز» از مطالب بخش دانستنی ها و فناوری است.

 

در بخش تاریخ مسکن نیز مطالبی عناوین «صندوق های حل بحران»، «تقویم مسکن»، «خاطره رکود قبلی» و «آخوندی؛ بعد از انقلاب» درج شده است.

 

در بخش طنز هم مطالبی با عناوین «آسمان خراش ها»، «امضافروشی در یک پرده» و وقایع غیراتفاقیه را می خوانیم.

 

متقاضیان می توانند ازطریق مراجعه به سایت www.mspir.ir مشترک الکترونیکی و درصورت تمایل مشترک نسخه کاغذی ماهنامه «ساختمان» شوند.

پایان پیام /.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;