کاهش شهرهای در معرض تنش آبی

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه در تابستان امسال ۲۸۹ شهر کشور در معرض تنش آبی قرار داشتند، گفت: با اجرای پروژه‌های مقابله با خشکسالی و همکاری مشترکان توانسته‌ایم با حداقل مشکل از پیک مصرف آب عبور کنیم.





به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمیدرضا جانباز تامین و توزیع آب شرب را به‌عنوان اصلی‌ترین وظیفه شرکت‌های آب و فاضلاب برشمرد و افزود:‌ با وجود اینکه همواره تلاش شده تا بهترین خدمات به‌صورت پیوسته به مشترکان ارائه شود، ولی متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد بروز خشکسالی‌های متوالی در سطح کشور بوده‌ایم که این امر در کنار برداشت‌های بی‌رویه‌ای که از منابع آب صورت می‌پذیرد، تامین آب شرب را با چالش‌های جدی مواجه ساخته است.





جانباز به پیش‌بینی‌های مجموعه در قبال افزایش میزان مصرف آب در سال آینده اشاره کرد و گفت:‌ هر سال به دلیل رشد جمعیت، افزایش تعداد انشعابات آب و توسعه شهرها، نیاز به تامین آب شرب افزایش می‌یابد.





وی تصریح کرد: بنابراین افزایش سالانه تقاضای آب شرب به میزان 2 تا 3 درصد مورد انتظار است؛ البته باید این موضوع را در نظر داشت که هرسال بخشی از ظرفیت تامین آب شرب در اثر تداوم خشکسالی و برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب، کاهش می‌یابد و با مدیریت صحیح و نظارت مستمر، جایگزینی آنها صورت می‌پذیرد.





جانباز افزود:‌ در تابستان سال گذشته، تعداد شهرهای در معرض تنش آبی بالغ بر ۳۰۱ شهر و میزان کمبود نسبت به نیاز آبی نیز 6/ 8 درصد بود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;