کاهش خطر کرونا در آسانسور ها محقق شد

با یک فناوری جدید، دیگر نیازی به لمس دکمه‌های کثیف و احتمالا آلوده به ویروس کرونا در آسانسور ها نیست.

به گزارش تاسیسات نیوز، سازمان جهانی بهداشت در صفحه اطلاعات مربوط به بیماری کووید-۱۹ خود، افراد را از لمس صورت با دست‌های شسته نشده برحذر داشته است، زیرا ویروس می‌تواند روی سطوح مختلف به اندازه‌های متفاوت زنده بماند. در نتیجه، استفاده از فناوری‌های غیر لمسی افزایش یافته است و به تازگی یک شرکت سنگاپوری موسوم به “استاک دیزاین”(Stuck Design) یک مفهوم را طراحی کرده است که در آن افراد در آسانسور برای رسیدن به طبقه مورد نظر خود مجبور نیستند دکمه‌های آسانسور را با انگشتان خود بفشارند.
این فناوری موسوم به “Kinetic Touchless” می‌تواند حرکت انگشتان دست را تقلید کرده و واکنش لمسی فشار دادن یک دکمه را ایجاد کند. بدین ترتیب، وقتی کاربر انگشت خود را به سمت دکمه مورد نظر خود می‌برد، آن دکمه به صورت خودکار فشرده می‌شود.
این فناوری با استفاده از تشخیص حرکت به عنوان یک روش ورودی کار می‌کند، بنابراین نیازی به تماس مستقیم ندارد و می‌تواند حرکت را از فاصله دور تقلید کند.
این شرکت می‌گوید که این فناوری تعاملی بدون لمس را می‌توان در حرکات مختلف و وسایل نیز به کار برد. این بدان معناست که دکمه‌ها را در وسایل مختلف می‌توان فشار داد یا به بیرون کشید و تنها به حرکت دست کاربر بستگی دارد. همچنین در صورت حرکت آرام و کشویی انگشت کاربر، یک ردیف از دکمه‌ها می‌توانند حرکت انگشت کاربر را دنبال کنند.
شرکت “Stuck Design” می‌گوید بیشترین فناوری‌ها و تعاملات غیرلمسی که به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ ظاهر شده‌اند، از حسگر ایستا با استفاده از نور یا موج صوتی برای تشخیص فعال شدن یک دکمه استفاده می‌کنند.
آنها افزودند: با فراتر رفتن بازخورد مورد انتظار از نور و صدا، “Kinetic Touchless” راهی جالب و در عین حال تازه را برای تعامل با فناوری بدون تماس و لمس فراهم می‌کند.
این شرکت در حال حاضر نمونه اولیه خود را ایجاد کرده است، اما این فناوری فعلا در مرحله آزمایشی است و هنوز در آسانسور ها یافت نمی‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;