کانال آبرسانی به کانون‌های ریزگرد

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: تا پایان مهر احداث کانال آبرسانی به کانون‌های ریزگرد و عرصه‌های بحرانی به پایان می‌رسد.یدالله شمایلی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای طرح مقابله با ریزگردها در جنوب شرق اهواز، اداره کل منابع طبیعی خوزستان را برای مسائل بیولوژیک و کشت نهال و موسسه جهاد نصر را برای تامین آب این عرصه‌ها به عنوان مجری کار انتخاب کرده است.





وی افزود: آبی که از سوی جهاد نصر به عرصه‌های ریزگرد منتقل می‌شود با هدف آبیاری نهال‌ها و مرطوب کردن اراضی به‌منظور جلوگیری از خیزش ریزگردها است.مدیرعامل موسسه جهاد نصر با بیان اینکه طول کانال ۴۴ کیلومتر طراحی شده است، اظهار کرد: این کانال با دبی ۲۰ مترمکعب بر ثانیه آب را منتقل می‌کند، عرض کف کانال حدود ۵۰ متر است که حدود ۳۴ کیلومتر آن با عرض ۳۰ متر در حال احداث است.

 

 

 

وی گفت: حدود ۶ میلیون مترمکعب عملیات خاکریزی و خاکبرداری در حال انجام است که از این میزان ۹۸ درصد انجام شده است. شمایلی خاطرنشان کرد: در مسیر احداث کانال حدود ۴۰ سازه قرار دارد که می‌توان به عبور از کانال کوت امیر، راه آهن اهواز – بندر امام خمینی، نهر مالح، لوله‌های گاز فعال ۴۸ اینچ، ۲۴ اینچ، ۳۶ اینچ، ۱۲ اینچ، تعدادی لوله‌های نفت، جاده‌های اصلی و روستایی، نهرهای سنتی روستاییان اشاره کرد. مدیرعامل موسسه جهاد نصر با اشاره به اعتبار هزینه شده در احداث این کانال توضیح داد: کل اعتبار هزینه شده تاکنون به بیش از صد میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی می‌‌رسد و امیدواریم دولت تخصیص اعتبارات را نیز زودتر انجام دهد تا بتوانیم مطالباتی که کشاورزان و تولیدکننده‌های لوله دارند به موقع پرداخت کنیم.





وی گفت: با کشاورزانی که زمین‌های آنها در مسیر این کانال قرار دارد تعامل و تفاهم شده است و رضایت آن را جلب کرده‎ایم، بخشی از پول‌ها به آنها پرداخت شده و بخش دیگر نیز به‌زودی پرداخت می‌شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;