مقصر کیست؟

روح اله واصف

روح اله واصف
مدیر عامل آکادمی کاشانه
در چند روز گذشته یکی از دوستان قدیمی با من تماس گرفت و برای حل مشکلی از من کمک خواست. به دیدار او رفتم و متوجه شدم که جلسه اصلی با حضور ایشان و افراد دیگری است و من به ناگاه در میان یک دعوای بزرگ حاضر شده‌ام. مسئله بسیار ساده بود. کالایی تاسیساتی خریداری شده بود و فروشنده چند مدل مختلف از آن را که به نظرش می‌توانست مشخصات درخواست شده را پوشش دهد تحویل داده بود. تیم اجرا و نظارت کالا را پس از تائید کارشناسی مستقر در کارگاه نصب نموده است.
کارفرما در بازدید میدانی متوجه این تفاوت می‌شود و حالا چند ماه است که همه پشت میز مذاکره هستند. البته طبیعی است که مواضع به‌شدت خصمانه است و حوصله‌ها سر رفته است.
این مسئله ساده که اکنون چندید مدعی و شاکی دارد تنها به یک دلیل ساده اتفاق افتاده است. سواد ناکافی کارشناسی مستقر در کارگاه و عدم استفاده از خدمات فاز سه مشاور. غم‌انگیز است که پروژه‌ای بین‌المللی با متراژی بالا با یکی دو نفر مهندس تاسیسات می‌چرخد.
مبلغ دعوای فعلی چند صد میلیون است و خدا می‌داند که چند کالای دیگر به اشتباه یا ناقص تحویل گرفته‌ و نصب شده است. مشکلی که از خساست در پرداخت مبلغ حقوق برای مهندس کارگاه ناشی شده و تعداد مورد نیاز و تخصص کافی و لازم نادیده گرفته‌شده است.
آیا مدیر مرتبط با تجهیز نفرات انسانی کارگاه را نباید بازخواست کرد؟
آیا نباید چنان آبرویی از او برد که برای همه درس عبرت شود و ایشان در رزومه بلندبالای خود نام این پروژه را نیاورند؟
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;