کارزاری برای کاری زار

روح الله واصف/ سردبیر تاسیسات نیوز:به نام خدا. همکاران گرامی سلام و خداقوت / یکی از بزرگترین مشکلاتی که مهندسان مکانیک با آن روبرو هستند مشخص نبودن مدت و میزان مسئولیت مهندسان گاز است. مشکلی که از زمان شروع بازرسی گاز توسط نظام مهندسی تا امروز وجود دارد و برای حل آن هیچ راه حلی پیشنهاد نشده است. این مشکل و چند مشکل دیگر گریبان مهندسان گاز را گرفته است.
سرانجام همان گونه که چندی پیش خبرداده بودیم، کارزاری گسترده شکل گرفته است تا شاید چند مشکل بزرگ سامان یابد و حل شود. مهندسان مکانیک نظام مهندسی راهی را آغاز کرده اند که سالهاست منتظر آن بوده ایم. اعتراض به مشکلات بدون امید به مدیران و نمایندگان!
می دانیم که چند مشکل بزرگ در قوانین مختلف اجرایی و روندهای قانونی وجود دارد که برای حل آنها چاره اندیشی نشده است و یا شده است اما نمودی خارجی نیافته است. نخستین گروهی که باید به حل این مشکلات بپردازد، هیئت مدیره گروه های تخصصی است که جزیره ای عمل کردن آنها در سراسر کشور بدون توجه و ارتباط با یکدیگر باعث شده است نتوانند هیچ کار کشوری و بزرگی را انجام دهند. هیئت مدیره های استانها و بعد شورای مرکزی نظام مهندسی نیز در تمام این سال ها نتوانسته است در خصوص برخی از نارسایی های قانونی کار خاصی انجام دهد.
اکنون مهندسان دست به دامان وزیر راه، مسکن و شهرسازی شده اند تا شاید سرانجام برای این مشکل فکری شود. راهی که امید است به انجام رسد.
این کارزار صرف نظر از سرانجام آن، که امید است به انجام رسد، دارای ارزشی دیگر نیز هست و آن اتحادی است که شکل می گیرد. سالهاست که مهندسان می بینند قوانینی دارای مشکلات فراوان و گاهی غلط تصویب می شود ولی فقط به اعتراض های خرد بسنده می کنند. این چنین کارزارهایی که به لطف فضای مجازی می تواند نمود بهتری بیابد محلی برای فریادهای بی صدای مهندسان است. حالا باید بیاموزیم که راه حل هایی برای اعتراض وجود دارد و می توان شفاف و بدون واهمه سخن گفت و انتظار داشت که همه صدای ما را بشنوند.
این راه را ادامه دهیم و اعتراض های مدنی را تمرین کنیم.
تابعد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;