در سوگ کارآفرین

روح اله واصف / سردبیر تاسیسات نیوز 
در هفته‌ای که گذشت جامعه تاسیسات ایران یکی دیگر از پیشکسوتان خود در عرصه تولید را از دست داد. حاج ناصر جنتی کارآفرین مطرحی بود که در عرصه تولید خوش درخشید و خدمات بزرگی انجام داده بود. می‌توان او را با افتخار یک کارآفرین خواند.
کارآفرینی نیازی است که هر جامعه‌ای برای رشد اقتصادی خود به آن نیاز دارد. بدیهی است فعالیت‌هایی چون سفته بازی در ساختمان یا بورس یا هر بازار دیگری درآمدهایی بهتر نصیب بازیگران آن می‌کند؛ اما این درآمد مختص خود شخص است و دیگران از آن بی‌بهره‌اند.
کارآفرینی خدمتی است که باعث ساماندهی اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری می‌شود. کارآفرینان ارتباطات کشورها با هم را ایجاد و تقویت می‌کنند. چنان که دیدیم در سال‌های قبل و در اوح روابط تیره میان ایران و ترکیه، اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به ایران آمد و در خصوص نرخ‌های گمرکی ایران بر پوشاک ترک مذاکره کرد و نتیجه گرفت و رفت. این یعنی اقتصاد مقدم بر سیاست است و این اقتصاد را در جوامع پیشرفته کارآفرینان می‌سازند.
امروزه نام‌ایی چون هوآوی، آیفون و مایکروسافت را زیاد می‌شنویم؛ چون مدیران عامل آنها مقدم بر سیاستمداران کشورهای آن‌ها هستند. این اصل مهم که دولت تنها باید به تسهیل روندهای اقتصادی بپردازد سرلوحه کشورهایی است که آنها را جهان اول می‌نامیدیم و امروزه توسعه‌یافته می‌خوانیم. بسیاری از جوانانی که در راس شرکت‌های فروشنده تاسیسات در سال‌های رونق بودند امروزه به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند و شکرت‌ها را تعطیل. این یعنی نسل جوان ما روی خوشی به کارآفرینی نشان نمی‌دهند. همین مشکل است که ما را به دامن کشورهای توسعه‌یافته می‌اندازد.
تا بعد!
منبع تاسیسات نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;