چین و راز باتری هایی که ۸ دقیقه‌ای شارژ می‌شوند

به زودی تولید انبوه باتری‌هایی آغاز می‌شود که برای استفاده در خودروهای الکتریکی طراحی شده‌ است و می‌توان ۸۵ درصد از ظرفیت باتری را در ۸ دقیقه شارژ کرد.

به گزارش تاسیسات نیوز، یکی از شرکت‌های چینی فعال در حوزه خودروهای الکتریکی اعلام کرد که از گرافن برای ارتقاء کیفیت باتری‌ها استفاده کرده است به طوری که با این ماده می‌توان ۸۵ درصد از باتری را در مدت ۸ دقیقه شارژ کرد.
مسئولان شرکت گوانگزو اتوموبیل نیوانرژی (Guangzhou Automobile New Energy) می‌گویند که تا پایان سال جاری باتری گرافنی برای تولید انبوه آماده می‌شود.
این شرکت چینی در سال ۲۰۱۴ تحقیق و توسعه را روی فناوری گرافن آغاز کرد و به تدریج تسلط کافی روی فناوری آماده‌سازی و کاربرد مواد گرافنی سه بعدی را در باتری‌ها به‌دست آورد و مالکیت معنوی دستاوردها را نیز به‌صورت انحصاری در اختیار خود دارد.
در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹، باتری سوپر شارژ این شرکت با استفاده از گرافن با ساختار سه بعدی ارائه شد، این باتری به‌صورت مستقل توسط این شرکت ساخته شده‌است.
مواد گرافنی دارای خواصی نظیر وزن کم، ابررسانایی و استحکام بالا هستند. به گفته شرکت گوانگژو این باتری سوپر شارژ که با استفاده از گرافن سه بعدی ایجاد شده، آزمایش‌های خود را پشت سر گذاشته و در خودروها آزمایش شده‌است. نتایج نشان می‌دهد که عمر و ایمنی این باتری‌ها به حد استاندارد رسیده است.
البته هنوز جزئیات مربوط به این فناوری فاش نشده‌است اما به نظر می‌رسد که گرافن سه بعدی عملکرد بهتری نسبت به گرافیت دارد.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;