چوب بامبوی خنک ساز

به گزارش تاسیسات نیوز، علیرغم نادیده گرفتن شده به دلیل آسیب پذیری به رطوبت و حشرات، طراحان و معماران زیادی هستند که پتانسیل بالایی در بامبو می بینند. بعضی نمونه های الهام بخش را می تواند در اقلیم های گرمسیری آسیا دید و از آن جمله می توان به آخرین دست ساخته شرکت معماران Chiangmai Life اشاره کرد که از یک ماده ارزان و پایدار برای ساخت یک سالن ورزشی در مدرسه ای در تایلند استفاده کرده است.

 

 

 

 

در حالی که استفاده از بامبو به عنوان یک ماده ساختمانی معایبی دارد، اما این ماده نقاط قوتی را هم شامل می شود. سخت تر از فولاد از هم گسسته می شود، به زمین لرزه مقاوم است، انعطاف پذیری بالایی دارد و بسیار سریع رشد می کند. همچنین می تواند بدون کشتن گیاه برداشت شود، یعنی سریع تر از چوب دوباره تولید می شود.

 

 

 

 

این مزایا مورد توجه شرکت معماری قرار گرفته است ؛ آنها از بامبو برای ساخت ویلاها، دفاتر اداری، خانه و مدارس در سراسر شهری تای چیانگ مای استفاده کرده اند. این شرکت در آخرین پروژه خود یک سالن ورزشی 300 نفره برای مدرسه بین المللی پانیادن ساخته است که با ساختمان های بامبوی دیگر آن و چشم انداز دشت اطراف تلفیق می شود.

 

 

 

نتیجه، یک سازه بامبوی مجلل است که طرح آن از گل نیلوفر آبی الهام گرفته شده و هدف آن مبارزه با اقلیم گرو و مرطوب با ت طبیعی و باز است. خود فضا 15 متر عرض و ارتفاع دارد.

 

 

 

در مقایسه با تکنیک های ساخت مرسوم، تیم ادعا می کند که میزان کربن به جا مانده از آن تا 90 درصد کمتر است.

 

 

 

این فضا برای بازی بسکتبال، والیبال و بدمینتون استفاده می شود و سه محوطه کوچک تر والیبال و بدمینتون را یکی می کند. همچنین سکویی دارد که می تواند به صورت خودکار برای مجموعه های مدرسه ای بلند شود و بالکن هایی در ان تعبیه شده که والدین و تماشاچیان بتوانند مسابقات را تماشا کنند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;