چهارمین شماره فصلنامه گفت و گوی آب منتشر شد

آب

 

تمرکز اصلی در چهارمین شماره فصلنامه «گفت و گوی آب» موضوع حکمرانی آب زیرزمینی و دلایل کم اثر بودن تدابیر حفاظت از این منابع ارزشمند و استراتژیک در کشورمان در طی ۵۰ سال گذشته است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  آب زیرزمینی، به عنوان یک منبع مشترک، به دلیل ماهیت هیدرولوژیکی و نظام‌های بهره‌برداری، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی مرتبط با آن دارای پیچیدگی‌ها و عدم قطعیت‌هایی به مراتب بیشتر از آب سطحی است. از این لحاظ حکمرانی آب زیرزمینی به همان اندازه که علم هیدرولوژی به شمار می‌رود، هنر تغییر نگرش، رفتار، انتخاب‌ها و نظام‌های اجتماعی و اقتصادی نیز به حساب می‌آید. درباره آب زیرزمینی نادانسته‌ها و کم‌دانسته‌های حکمرانی و مدیریتی بسیار است. به همین دلیل تمرکز اصلی در چهارمین شماره فصلنامه «گفت و گوی آب» موضوع حکمرانی آب زیرزمینی و دلایل کم اثر بودن تدابیر حفاظت از این منابع ارزشمند و استراتژیک در کشورمان در طی ۵۰ سال گذشته است.

در این شماره مطالب در سه بخش کلی تجربیات جهانی و داخلی، نشست رفسنجان و نحوه حضور و مشارکت آب‌بران در اختیار خوانندگان قرار گرفته است. بخش اول این شماره به سمت و سوی تغییرات در نگاه به منابع آب زیرزمینی و حکمرانی مؤثر آب می‌پردازد و تجربیات جهانی و داخلی را مورد بررسی قرار می‌دهد. در بخش دوم مطالبی پیرامون نشست تعاملی راه‌حل‌های برون رفت از بحران آب: نشست رفسنجان منعکس می‌شود. در نهایت بخش سوم به مطالعات اجتماعی در حکمرانی آب زیرزمینی نگاهی می‌اندازد و تجربیات مشارکت در حکمرانی مؤثر آب زیرزمینی مورد توجه قرار می‌گیرد.

همکاران این شماره به ترتیب حروف الفبا: محمد ارشدی، صدیقه ترابی پلت کله، مینا حسین‌پور تهرانی، انوش نوری اسفندیاری.

 پایان پیام/.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;