چقدر برای فصل سرما آماده اید؟!

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، در آستانه فصل سرما شرکت های نفتی تمهیداتی را برای عبور از زمستان در نظر گرفته اند.



مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قزوین ضمن قدردانی از زحمات ستاد بحران و فرمانداران مناطق قزوین گفت: با توجه به بارش شدید برف و کولاک در استان و لزوم سوخت‌رسانی در شرایط دشوار، جلسه مدیریت بحران بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قزوین و ستاد بحران تشکیل و اقدامات لازم برای رفع هر نوع مشکل احتمالی پیش‌بینی شد.




مسعود شرفی وظیفه اصلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان را تامین و عرضه سوخت به جایگاه‌ها و فروشندگی‌های استان در همه ایام سال و در شرایط عادی دانست و افزود: در شرایط بحرانی و سرما وظایف ما بیشتر است، چرا که تجهیزات و تاسیسات نفتی واقع در انبار نفت باید فعال باشد و اقدامات فنی و عملیاتی به موقع انجام شود تا مانع از یخ‌زدگی لوله‌های اتصال و ژنراتور برق شوند.




شرفی در ادامه به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده شرکت ملی نفت قزوین در مواجهه با بحران سپری شده چند روز اخیر پرداخت و گفت: در سه روز 14 تا 17آذر، 3 میلیون و 600 هزار لیتر بنزین و 5 میلیون و400 هزار لیتر نفت گاز و 550 هزار لیتر نفت سفید در استان توزیع شد.

 

 

 

وی گفت: از ساعات اولیه شروع کولاک و اعلام بحران در تاریخ 14 آذر، به‌منظور سوخت‌رسانی به خودروهایی که در محور جاده کوهین در راه مانده بودند 400 لیتر بنزین در گالن‌های 20 لیتری تحویل هلال احمر شد و با هماهنگی فرمانداران و بخشداران مقرر شد که در صورت نیاز نفت سفید نیز به روستاها و مناطق بدون گاز طبیعی رسانده شود. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان از توزیع کالابرگ‌های جدید با سهمیه‌بندی 1 تا 4 نفر شامل 200 لیتر و از 5 نفر به بالا 400 لیتر نفت سفید خبر داد.




وی با اعلام اینکه فرآورده‌های ذخیره شده در انبار به اندازه نیاز مردم موجود است و بابت تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی آمادگی لازم را داریم، افزود: برای جلوگیری از بروز مشکل برای روستاییان نیز میزان نفت سفید بیشتری در اختیار فروشندگان قرار گرفته تا در موارد راه بندان مشکلی برای مردم پیش نیاید و به موقع سوخت‌رسانی انجام شود.




شرفی با اشاره به مسدود شدن بعضی از راه‌های استان همچون تاکستان، توضیح داد: با آماده‌سازی و بالا بردن سطح میزان نفت سفید جایگاه‌های سراسر استان و به‌منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی و افت فشار گاز برای روستاییان، ذخیره چند روز در شرایط بحران برای این مناطق پیش‌بینی شده است.




وی افزود: به‌منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی در راه‌ها طی فصل زمستان نیز جلسه‌ای با جایگاهداران برگزار و مقرر شد که در تمام جایگاه‌های مسیرهای اتوبان قزوین – تهران، قزوین – تاکستان، آوج و بوئین زهرا، تعدادی گالن خالی نگهداری شود که در شرایط بحرانی هلال احمر بتواند با مراجعه به جایگاه‌ها سوخت تحویل گرفته و در اختیار مردم قرار دهد. وی در ادامه اتخاذ تمهیدات لازم در زمان وقوع بحران را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه مرغداری‌ها در فصل زمستان بیشتر در معرض آسیب هستند تمهیدات لازم برای تامین ذخیره سوخت آنان انجام شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;