چقدر از اصطلاحات اپل می دانید؟

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از برترین ها،کابران زیادی این روزها از محصولات اپل استفاده می کنند اما با مفاهیم کاربری ان چندان اشنا نیستند در زیر به چند مفهوم رایج در محصولات اپل می پردازیم:

محمد حسین ملک: قبل از شروع بحث اصلی که در رابطه با نحوه استفاده از نرم افزار آیتیونز به عنوان ابزار اصلی ارتباط بین آی‌دیوایس‌ و کامپیوترها در محصولات اپل است، تصمیم گرفتیم تا نیم نگاهی به بعضی از اصطلاحات و موضوعات مهم در رابطه با محصولات اپل داشته باشیم. به همین دلیل, در این بخش برخی از اسم‌ها و موضوعات ابتدایی را به شما یادآوری خواهیم کرد.

Apple ID چیست؟

Apple ID همان حساب کاربری اپل است که همانند کارت ملی و شناسنامه‌ای برای کاربران اپل به شمار می رود و به کمک این اکانت, می‌توانید از مزایای کامل محصولات اپل بهره‌مند شوید. در واقع, اپل آی‌دی شما همه چیز را در رابطه با خریدها و اتفاقات دستگاه شما همچون برنامه‌های خریداری شده یا موزیک‌های اوریجینال را در خود ذخیره می‌کند و همچنین اجازه دسترسی به دیگر بخش‌ها و امکانات دستگاه را در اختیارتان قرار می‌دهد. در دستگاه بدون اپل آی‌دی، امکان استفاده از بسیاری از امکانات اپل همچون دانلود برنامه‌ها و استفاده از سرویس‌های مختلف همچون آی‌کلاد وجود ندارد. از مهم‌ترین بخش‌هایی که توسط اپل آی‌دی قابل استفاده هستند، می‌توان به سرویس‌های موزیک و فروشگاه اپلیکیشن اپل (Apple Store) و سرویس ذخیره سازی ابری iCloud اشاره کرد.

نکته مهم امنیتی: تا حد امکان سعی کنید که از دادن رمز عبور اپل ID خود به دیگران خودداری کنید و از Apple ID فرد دیگر برای خرید یا استفاده از امکانات آیتیونز استفاده نکنید. چرا که تمامی خرید‌های شما از برنامه‌ها تا موزیک‌ها و… در اپل آی‌دی شما ذخیره می‌شوند و بدین ترتیب این اطلاعات در حساب فرد دیگری ثبت می‌شود. علاوه بر اینها، در صورت فعال‌سازی سرویس‌های ابری همچون iCloud با یک حساب کاربری در دو دستگاه مختلف، فایل‌های شما از جمله تصاویر و موزیک‌ها در هر دو دستگاه منتقل و همگام‌سازی شده و خطر به بیرون درز کردن اطلاعات شما وجود دارد.

iCloud چیست؟

سرویس ذخیره سازی ابری اپل که با فضای 5 گیگابایتی خود به شما امکان ذخیره سازی تصاویر و موزیک‌ها، مخاطبین، نوت‌ها و به طور خلاصه هر فایلی که در دستگاه اپلی خود ذخیره کرده‌اید می‌دهد. در واقع به کمک این سرویس ابری شما با یک اکوسیستم بسیار قدرتمند روبرو خواهید بود که به شما امکان ذخیره سازی همزمان تمامی فایل‌ها در تمامی دستگاه‌های شما که دارای اپل ID یکسان هستند، می‌دهد. این سرویس ذخیره سازی ابری به صورت پیش فرض ۵ گیگابایت فضا در اختیارتان قرار می‌دهد، ولی در صورت نیاز به فضای بیشتر می‌توانید با پرداخت اشتراک‌ سالیانه فضای مورد نیاز خود را افزایش دهید. برای فعال یا غیر فعال سازی این سرویس, بعد از باز کردن بخش تنظیمات وارد قسمت iCloud شوید و از آنجا با وارد کردن مشخصات Apple ID خود, نسبت به فعال یا غیر فعال‌سازی این سرویس اقدام کنید. همچنین توجه داشته باشید که در این بخش می‌توانید چیزهایی که دوست دارید در سرویس ابری ذخیره شوند را نیز انتخاب کنید.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;